ایبنا
1400/11/12
14:10
شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۰.۵۲ درصدی به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۹۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۶۶ واحدی به ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات چهارمین روز کاری هفته (سه شنبه یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۴۸ واحدی معادل ۰.۵۲ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۱۳۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۲۵۵۵ واحدی، عدد ۳۳۳ هزار و ۲۸۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۶۰۳ واحدی به رقم ۲۰۹ هزار و ۱۷۹ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۹۲۴۹ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۷۵ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۰۴۸ واحد افزایش به رقم ۹۹۸ هزار و ۹۲۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۶۷۸۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۸۸۶ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وبملت، خودرو، وتجارت، ومعادن و کگل با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر و تاپیکو تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۰۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۱۲ هزار و ۷۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وساپا(سرمایه‌گذاری سایپا) با ۱۲.۹۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وبملت، خموتور، حفارس و فجر بود. همچنین نماد معاملاتی سیلام(سیمان ایلام) با ۷.۳۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لپارس، کفرا، تکشا و خوساز قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0