سنا
1401/12/07
13:27
تداوم صعود پرشتاب شاخص‌ها

در جریان معاملات دومین روز هفته، شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۷۰۶ واحد (۲.۰۴ درصد) افزایش به رقم ۵۳۶ هزار و ۳۷۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۶۵ هزار و ۵۲۰ واحدی (۳.۷۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۸۱۳ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز سه‌شنبه دوم اسفند ماه، بیش از ۲۶ میلیارد و ۱۵۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴۹ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۱۱۹ هزار و ۵۰ معامله به ارزش ۱۸ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فرآورده نفتی با ۷۶ هزار و ۳۱۳ معامله به ارزش ۱۴ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۷۴ هزار و ۸۳۷ معامله به ارزش ۱۴ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال، گروه خودور با ۱۱۹ هزار و ۲۶۷ معامله به ارزش ۱۱ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۷۰ هزار و ۷۸۹ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، فولاد مبارکه اصفهان ایران تامین با ۷ هزار و ۴۱۵ واحد، شرکت ملی صنایع مس اسران با ۶ هزار و ۴۵۷ واحد، شرکت سنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶ هزار و ۴۵۳ واحد، شرکت پالایش نفت اصهان با ۲ هزار و ۷۶۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر با ۲ هزار و ۴۰۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، گروه بهمن با ۳۰۰ واحد، شرکت بانک تجارت با ۹۶ واحد، شرکت ایران خودرو با ۴۰ واحد، شرکت داورسازی اسوه با ۳۸ واحد و شرکت سیمان هرمزگان با ۳۰ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، هفتم بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۵۴۹ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۷۵۷ واحد رسید. همچنین بیش از ۹ میلیارد و ۱۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۹ هزار و ۱۴۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، سنگ آهن گهر زمین با ۸۰ واحد، شرکت بیمه پاسارگاد با ۷۸ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۷۷ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۴ واحد و شرکت آن و فولاد دیر ایرانیان با ۲۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


گروه انتخاب الکترونیک آرمان با ۴ واحد، شرکت پاکدیس با ۲ واحد، شرکت ریل پرداز نو آفرین با ۱.۷ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۱.۴۳ واحد و شرکت دارویی ره آورد تامین با یک واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0