دنیای بورس
1402/09/14
14:02
هشتمین روز سبز بورس / زاگرس در پیشانی بازار

امروز شاخص کل بورس تهران برای هشتمین روز متوالی صعود کرد.

در معاملات روز سه‌شنبه چهاردهم آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۱ هزار و ۳۰۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۳۶ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با افزایش ۶ هزار و ۱۷۲ واحد در رقم ۷۴۷ هزار و ۵۶۲ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با رشد ۱۵۷ واحدی به رقم ۲۶ هزار و ۲۱۴ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۷۷۵ واحد به سطح ۱۳۴ هزار و ۳۸۷ واحد رسید.


ورود سرمایه به بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز مثبت شد و ۹۸ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.


امروز نماد زاگرس بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۱۲۲ میلیارد تومان بود. پس از زاگرس، نمادهای آسیاتک، حگهر، ثشاهد و شتران بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای وسالت، فولاد، وآیند، شستا و فملی تعلق داشت.


هشتمین روز سبز بورس / زاگرس در پیشانی بازار20

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فارس، خودرو و حکشتی نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل فولاد، فملی و تاصیکو از معدود نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای بپاس، زاگرس و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای بمپنا، وگردش و انتخاب بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خودرو بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فصبا، فرود و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۸ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان بود که ۳۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.


ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۵ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۸ هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان رسید.


هشتمین روز سبز بورس / زاگرس در پیشانی بازار7

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد زاگرس بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۲۵۲ میلیارد تومان بود.


پس از زاگرس، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فولاد و ثشاهد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام خودرو با تعداد ۷۱۶ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۶۰۲ سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد وخارزم و وبصادر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۶۶ نماد صف خرید داشتند و ۳۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۱۳ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۱ درصدی به ۲۶۵ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

هشتمین روز سبز بورس / زاگرس در پیشانی بازار8
انتهای خبر

0
0