سنا
1401/05/29
15:13
نزدیک به ۷ میلیارد برگه بهادار معامله شد

در جریان معاملات امروز، شنبه، ۲۹ امرداد، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۶۶۸ واحد (۰.۴۲درصد) کاهش به رقم ۳۹۷ هزار و ۴۱۰ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۱۲ هزار و ۵۸۵ واحدی (۰.۸۷ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۳۸ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان نخستین روز کاری هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۹۷۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۷۳۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۶۵ هزار و ۱۵۱ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۰۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۳ هزار و ۶۴۹ معامله به ارزش یک هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۷ هزار و ۸ معامله به ارزش یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۹ هزار و ۹۳۴ معامله به ارزش یک هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۶ هزار و ۹۷۵ معامله به ارزش یک هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشیمی فناوران با ۱۴۷ واحد، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۱۲۰ واحد، گروه دارویی برکت با ۹۵ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۸۵ واحد و شرکت پالایش نقت بندرعباس با ۷۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲ هزار و ۸۵۱ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با یک هزار و ۶۶۹ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۸۷۴.۲۷ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۴۷ واحد و شرکت مخابرات ایران با ۴۱۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۹ امرداد ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۸.۶۸ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۱۶ واحد رسید.


همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۲۶۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۷ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۱۵.۸۵ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۱۰.۷۷ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۸ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۶ واحد و شرکت داروسازی دانا با ۳.۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۴۴.۸۸ واحد، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۶.۸ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۵.۵ واحد، بانک دی با ۴.۹ واحد و شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0