ایبنا
1400/05/11
14:02
عقب‌نشینی شاخص کل بورس پس از سه روز روند صعودی

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۳۴۷ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد به یک میلیون و ۳۵۷ هزار و ۸۹۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۸۷ واحدی به ۱۹ هزار و ۸۷۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز کاری هفته (دوشنبه یازدهم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۸۹ واحدی معادل ۰.۱۷ درصد به رقم ۳۴۰ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۱۵۷ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد، عدد ۴۰۰ هزار و ۹۰۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۷۲۲ واحدی به رقم ۲۵۳ هزار و ۳۵۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۸۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۸۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۶۷۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۲۵ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۳۶ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، شپدیس، کچاد، نوری، شفن و وپارس با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی میدکو، خودرو و وغدیر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۷۲۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۸۸ هزار و ۸۸۴ نوبت معامله و به ارزش ۴۴ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کالا(بورس کالای ایران با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کدما، شکلر، وسهرمز و دپارس بود. همچنین نماد معاملاتی فجر(فولاد امیرکبیرکاشان) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شلعاب، وسکرشا، سهرمز، سفار و غاذر قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0