بورس۲۴
1401/12/15
13:10
چرخش حقیقی ها به سمت سهام غیر دلاری

وضعیت کلی بازار امروز متعادل اما منفی بود. قدرتنمایی فروشندگان به وضوح در بازار دیده می شد و فقط برخی از گروه ها که دلاری نبودند مثبت معامله شدند؛ مانند بانکی، غذایی، فراکاب ها، سیمانی و انبوه سازی.

چرخش حقیقی ها به سمت سهام غیر دلاری

بورس۲۴ : وضعیت کلی بازار امروز متعادل اما منفی بود. قدرتنمایی فروشندگان به وضوح در بازار دیده می شد و فقط برخی از گروه ها که دلاری نبودند مثبت معامله شدند. مانند بانکی، غذایی، فراکاب ها، سیمانی و انبوه سازی.


ارزش معاملات خرد امروز با ۱۲ درصد افزایش نسبت به دیروز به بیش از ۶,۶ همت و با احتساب صندوق های سهامی قابل معامله به ۷ همت رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، شیمیایی، فلزی، بانکی و سیمانی بود.


تراز پول خرد بازار منفی ۳۰۵ میلیارد تومان شد. البته با در نظر گرفتن صندوق های سهامی قابل معامله این مبلغ منفی ۳۵ میلیارد تومان بود.


بیشترین خروج پول خرد از گروه های فرآورده های نفتی، بانکی، فلزی و شیمیایی رقم خورد اما در گروه های سیمان، انبوه سازی، فعالیت های کمکی مالی و خودرو و ساخت قطعات شاهد بیشترین تزریق پول خرد بودیم.


صدرنشین فروش های حقیقی به حقوقی وسالت، شپنا، رمپنا، خودرو، تاپیکو، شستا، وغدیر، شبندر، شتران و فولاد بودند. حقیقی ها بیش از همه ثبهساز، سفارس، خزامیا، انرژی۳، تاپیکوح، خکاوه، رنیک، شصفها و بنیرو را از حقوقی ها خریدند.


شاخص کل که طی یک ساعت ابتدایی حدود ۱۵ هزار واحد افت کرده بود در ادامه بخشی از این کاهش را جبران کرد و در پایان ۱۰ هزار واحد پایینتر از سطح دیروز ایستاد و در ارتفاع ۱ میلیون و ۷۸۵ هزار واحد آرام گرفت. فولاد، میدکو، رمپنا، شپنا، تاپیکو، شبندر و فارس بیشترین نقش منفی را بر آن داشتند.


شاخص هموزن اما نه تنها کل افت هزار واحدی یک ساعت اولیه را جبران کرد بلکه ۷۲۱ واحد بالاتر از ارتفاع دیروز ایستاد. شاخص فرابورس ۶۱ واحد منفی خورد.

انتهای خبر

0
0