همفکران
1399/09/23
09:12
خرید و فروش حقوقی ها در روز شنبه

طی اولین روز هفته جاری، بازار سهام تحت تاثیر رشد محسوس قیمتهای جهانی قرار گرفت و با افزایش تقاضا و رشد دسته جمعی شاخص ها و قیمت ها آغاز به کار کرد. اما این روند صعودی تداوم نیافت و عرضه ها نیز از میانه وقت چاشنی معاملات شدند. در تصویر زیر تحرکات حقوقی ها و بازارگردان ها را طی داد و ستد های روز معاملاتی قبل مشاهده می کنید...

طی اولین روز هفته جاری، بازار سهام تحت تاثیر رشد محسوس قیمتهای جهانی قرار گرفت و با افزایش تقاضا و رشد دسته جمعی شاخص ها و قیمت ها آغاز به کار کرد. اما این روند صعودی تداوم نیافت و عرضه ها نیز از میانه وقت چاشنی معاملات شدند، عرضه هایی که در برخی از نمادهای معاملاتی نسبتا شدیدتر بود و موجبات نوسان ۱۰ درصدی را پدید آورد.


درنوسانات منفی گروه بانکی در روز شنبه، بازارگردان سه نماد وتجارت، وبصادر و وپست خریدار بودند. بازارگردان وتجارت در ادامه ی حمایت خوب خود از سهام بانک تجارت، در روز گذشته نیز ۱۹۱ میلیون از این نماد را خرید. بازارگردان وبصاد خریدار ۱۰ میلیونی بانک صادرات بود. در نتیجه ی صف فروش وپست ، بازارگردان این نماد همانند روز چهارشنبه اقدام به خرید ۴ میلیونی این نماد کرد.


در روز قبل نیز همچنان بیمه ای ها با اقبال سهاممداران همراه بودند. شرکت سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان برای چهارمین روز متوالی ۱ میلیون بیمه کوثر فروخت. سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نیز طی دیروز ۳۰ میلیون سهم البرز را فروخت.


صندوق سرمایه گذاری تدبیرگران فردا برای سومین روز متوالی ثبهساز و ثامید را فروخت و مجموع فروشش را در این سه روز به ۵۵ میلیون سهم در ثیهساز و ۴۵ میلیون سهم در ثامید رساند.


صندوق بازنشسگی کشوری طی روز شنبه در سهم های وپارس، پاسا و شپاس فرشنده بود.



در اولین روز معاملاتی اینهفته، صندوق اختصاصی بازارگردانی اکسیر سودا ۲۰ میلیون سهم حفارس فروخت که طبق اطلاع رسانی این شرکت در سامانه کدال، این فروش جهت عملیات بازارگردانی، به کد بازارگردان منتقل شده و فروش حقوقی در بازار صورت نگرفته است.


صندوق بازارگردانی سهم آشنا طی روز چهارشنبه ۴۱ میلیون سهم خساپا و ۵ میلیون سهم ورنا خرید . لازم به ذکر است که این صندوق در سه روز معاملاتی اخیر در مجموع خرید حدود ۱۲۰ میلیون سهم سایپا را به ثبت رسانده است.


صندوق سرمایه گذاری خلیج فارس برخلاف ۳،۴ روز اخیر که حدود ۱۹ میلیون از شلرد را به فروش رسانده بود، طی دیروز ۳ میلیون از این سهم را خرید.



انتهای خبر

0
0