همفکران
1401/07/30
16:03
وضعیت اسفناک بازار در مهر ماه؛ ۹۴٪ از صنایع بازده منفی داشتند

طی مهر ماه مجموع ارزش معاملات خرد به حدود ۳۶ همت رسید که کمترین مقدار ماهانه در سال جاری است...

طی مهر ماه مجموع ارزش معاملات خرد به حدود ۳۶ همت رسید که کمترین مقدار ماهانه در سال جاری است. در شهریور ماه ارزش معاملات خرد بالغ بر ۵۵ همت و در مرداد ماه بیش از ۵۴ همت بود.


در این ماه شاخص کل حدود ۳ و نیم درصد افت کرد و از ارتفاع یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحد به یک میلیون و ۳۰۸ هزار واحد رسید. شاخص هموزن نیز با کاهش ۴،۲ درصدی از محدوده ۳۹۵ هزار واحد به ۳۷۸ هزار واحد افول داشت.


در این ماه فقط سه صنعت بازدهی مثبت داشتند که البته بازدهی یکی از آنها نزدیک به صفر درصد بود. فرآورده های نفتی ۶,۶ درصد و سایر واسطه گریهای مالی ۴،۳ درصد بازده مثبت داشتند اما بیش از ۹۴ درصد از صنایع با افت ارزش بازار مواجه شدند. بیشترین بازدهی منفی در صنعت فعالیت مهندسی، تجزیه، تحلیل و آزمایش فنی با ۱۷،۴ درصد ثبت شد. استخراج زغالسنگ با ۱۶،۷ درصد دومین صنعتی بود که بیشترین بازده منفی را متحمل شد و بعد از آن صنعت فعالیتهای فرهنگی و ورزشی با ۱۶،۳ درصد در رتبه سوم بیشترین افت ارزش بازار قرار گرفت.



در دوره یک ماهه مهر جمعا ۶۹۵ نماد در بازار سرمایه داد و ستد شد که ۵۴۷ تای آنها بازده منفی دادند. بیشترین افت قیمت در نمادهای زمگسا، کطبس، حبندر، حپترو، خکاوه و وآذر اتفاق افتاد. در نخستین ماه از نیمه دوم امسال فقط ۲۰ درصد از سهم ها با رشد قیمت همراه شدند که بیشترین افزایش قیمت مربوط به وآتوس بود. نماد وآتوس از اواخر تیر ماه امسال در محدوده قیمتی ۲،۵۰۰ تومان متوقف بود و اواسط مهر ماه پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه و فوق العاده صاحبان سهام و همچنین بعد از افشای اطلاعات بااهمیت گروه ب با قیمت بالای ۷ هزار تومان بازگشایی شد.


بعد از این سهم بازار پایه زرد فرابورسی، گدنا، کورز، وثوق، ولشرق، شلیا و اوان پربازده ترین ها بودند.



انتهای خبر

0
0