بورس پرس
1399/02/20
16:20
معاملات مشکوک پتروشیمی بورسی، "تملت، سیدکو" ، دو بیمه + ۱۰ نماد

در روز ثبت رکورد جهش روزانه ۴۲ هزار واحدی شاخص، پتروشیمی بورسی، تامین سرمایه تازه وارد، سیدکو، دو شرکت از صنعت بیمه و ۱۰ نماد دیگر مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام مثبت آغاز به کار کرد. به طوری که با رشد بیش از ۲۰ هزار واحدی در ابتدای معاملات، شاخص به راحتی رکورد یک میلیون واحدی را ثبت کرد و در نهایت با جهش بی سابقه ۴۲ هزار و ۳۷۲ واحدی به معاملات امروز پایان داد تا ضمن ورود به کانال یک میلیون و ۲۰ هزار واحدی، بیشترین رشد روزانه را نیز به ثبت برساند.


به این ترتیب بیش از ۱۰.۱ هزار میلیارد تومان در بورس و ۴.۴ هزار میلیارد تومان در فرابورس دست به دست شد. ارزش معاملات خرد هم به ۱۳ هزار میلیارد تومان رسید و بیشترین حجم معاملات به بانک تجارت ، سرمایه گذاری خوارزمی، فولاد مبارکه، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به همراه توسعه مولد نیروگاهی جهرم به ترتیب با داد و ستد بیش از ۵۶۶، ۳۸۶، ۳۵۵، ۳۲۰ و ۳۱۵ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۷ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، شرکت پخش البرز حاضر در بازار دوم معاملات فرابورس ضمن افت ۳.۳ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد بیش از ۱۴.۸ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های گروه توسعه هنر ایران، کشاورزی و کود زنجان، شیشه همدان، خدمات فنی فولاد یزد، تامین سرمایه بانک ملت، پگاه اصفهان، آذراب، سولیران، سیمان بجنورد، بیمه ملت، پتروشیمی مبین، بیمه تعاون، آرتاویل تایر و سیدکو مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور پتروشیمی مبین، تامین سرمایه بانک ملت، آذراب، دو شرکت از صنعت بیمه، سیدکو و ۹ شرکت بورسی و فرابورسی دیگر از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



انتهای پیام


انتهای خبر

0
0