دنیای بورس
1403/01/14
14:27
رشد ۱۶ برابری خروج سرمایه از بورس در روز سه‌شنبه

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۵۵۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز شنبه ۱۶ برابر -معادل ۱۵۰۰ درصد- بیشتر است.

در معاملات روز سه‌شنبه چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۵ هزار و ۷۲۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۴۴۵ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۱۰ هزار و ۳۸۱ واحدی در رقم ۷۵۹ هزار و ۸۲۷ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۳۴۶ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۶۳۳ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش ۳ هزار و ۴۱۶ واحد به سطح ۱۳۹ هزار و ۶۴۷ واحد رسید.


افزایش خروج پول حقیقی از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۵۵۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز شنبه ۱۶ برابر -معادل ۱۵۰۰ درصد- بیشتر است.


امروز نماد خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۴۹ میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای خساپا، فملی، شپنا و ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فزر، سرچشمه، نوری، سپیدار و خاور تعلق داشت.


رشد 16 برابری خروج سرمایه از بورس در روز سه‌شنبه3

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فولاد، شپنا، وبملت و شستا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وامید، نوری و سیستم از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای خاور، آریان و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فزر، وهور و سپیدار بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فنر، خاور و فزر بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۴ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۵ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان بود که ۶۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.


ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۲۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۵ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان رسید.


رشد 16 برابری خروج سرمایه از بورس در روز سه‌شنبه8

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد ذوب بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۴۹ میلیارد تومان بود.


پس از ذوب، فزر بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فولاد و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد ۲ میلیارد و ۷۸۱ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۸۳ سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد خساپا و وبصادر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


عرضه و تقاضای بورس

در معاملات سه‌شنبه، ۵۵ نماد صف خرید داشتند و ۶۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۷۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۰۷ درصدی به ۱۷۸ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

رشد 16 برابری خروج سرمایه از بورس در روز سه‌شنبه5

انتهای خبر

0
0