سنا
1401/06/16
14:15
آخر هفته قرمز شاخص‌ها

در جریان آخرین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۴۴۹ واحد (۰.۱۱ درصد) کاهش به رقم ۴۱۰ هزار و ۳۲۵ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۷ هزار و ۹۷۷ واحدی (۰.۵۶ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، چهارشنبه، ۱۶ شهریور ماه، بیش از ۵ میلیارد و ۶۹۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۳۴ هزار و ۱۲۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۲۵ هزار و ۲۶۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۳ هزار و ۷۳۳ معامله به ارزش یک هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال، گروه اطلاعات و ارتباطات با ۱۲ هزار و ۲۳۱ معامله به ارزش یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و گروه فراورده های نفتی با ۱۴ هزار و ۱۸۳ معامله به ارزش یک هزار و ۷۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت مخابرات ایران با ۱۹۱ واحد، شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با ۱۶۸ واحد، شرکت داده گستز عصرنوین های وب با ۸۸ واحد، شرکت انتقال داده های اسیا تک با ۵۳ واحد و شرکت تامین سرمایه بانک ملت با ۴۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۶۰۹ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۷۴۲ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۴۸ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۴۶۳ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۳۰۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۱۶ شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۵۷ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۱۱۸ واحد رسید.


همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۹۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۲ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۵ واحد، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۲.۹ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۲.۸ واحد، شرکت پخش رازی با ۲.۳ واحد و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش با ۱.۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۹ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۸ واحد، شرکت پلیم آریا ساسول با ۷ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۴.۷ واحد و شرکت فرابورس ایران با ۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0