آکادمی هلاکوئی
1401/05/26
12:18
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۶ مرداد)

بیت کوین (BTC) روز سه شنبه اندکی کاهش…

بیت کوین (BTC) روز سه شنبه اندکی کاهش یافت و به این ترتیب برای دومین روز متوالی کاهش قیمت را تجربه کرد. وضعیت ساعاتی قبل تغییر کرد و رمزارز اول بازار به مسیر رشد بازگشت، ولی بعد از لمس تراز ۲۴۳۵۲ دلار به روند نزولی خود ادامه داد و اکنون با کاهش ۰.۴۱ درصدی با قیمت ۲۳۹۱۶ دلار معامله می شود. ارزش بازار این دارایی نیز با افزایشی محسوس نسبت به روز گذشته، به ۴۳۳.۳۴ میلیارد دلار رسیده است. ولی با توجه به رشد اکثر آلتکوین ها، دامیننس بیت کوین تا حدود ۳۹.۸٪ کاهش یافته است.


شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو امروز کاهش یافته و به عدد ۴۱ رسید و همچنان در منطقه ترس قرار دارد. بازارهای سنتی نیز با وضعیتی مختلط روبرو هستند؛ شاخص S&P ۵۰۰ و نزدک کامپوزیت به ترتیب ۰.۲٪ و ۰.۵٪ سقوط کردند، در حالی که میانگین صنعتی داوجونز ۰.۶٪ افزایش داشته است.


با وجود کاهش قیمت اخیر، به نظر می رسد که احساسات صعودی در حدود سطوح فعلی قیمت وجود دارد. بهره باز سفارش های Call از بهره باز سفارش های put بیشتر شده و به این ترتیب، نسبت call/put به ۱.۸۸ رسیده است که کمی از رقم ۱.۸۵ ثبت شده روز ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) بیشتر است.


بعد از دو روز غلبه رنگ قرمز بر بازار، امروز شاهد هستیم که بخش اعظم آن در منطقه سبز معامله می شود. اتریوم که روزهای قبل موفق شده بود مارک ۲۰۰۰ دلار را فتح کند، در پی روند اصلاحی اخیر تا مرز ۱۸۵۰ دلار سقوط کرد ولی اکنون با رشد ۲.۳۴ درصدی در تایم فریم روزانه به مرز ۱۹۲۲ دلار رسیده است. گفتنی است که ارزش کل بازار ETH اکنون به حدود ۵۰٪ از ارزش بازار BTC رسیده است و به سطوحی نزدیک می شود که آخرین بار در ماه ژانویه (دی ۱۴۰۰) مشاهده شده بود. طبق گزارشی از شرکت تحقیقاتی FSInsight، اتر می‌تواند در ۱۲ ماه آینده به ارزش بازار بیت‌کوین نزدیک شود. ناگفته نماند که در ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۹۶) به ۸۳.۲ درصد از ارزش بازار BTC رسید که بالاترین رکورد ثبت شده این معیار تا به امروز است.


بایننس کوین نسبت به دیروز تغییر زیادی نداشته و اکنون با قیمت ۳۱۸ دلار ترید می شود. کاردانو (۳.۸۸٪)، ریپل (۲.۸۷٪) و سولانا (۱.۰۷٪) نیز اصلاحی مثبت را پشت سر می گذارند. در این میان، دوج کوین با ادامه روند صعودی اخیر خود، ۵.۵۶٪ رشد طی ۲۴ ساعت گذشته را تجربه کرده و به ۰.۰۸ دلار رسیده است. ولی دیگر میم کوین محبوب بازار یعنی شیبااینو ۱.۳۰٪ از ارزش خود را از دست داده و تا ۰.۰۰۰۰۱۵۹ دلار کاهش یافته است.


در میان آلتکوین های کوچکتر بازار، ایاس (EOS) با ۲۸٪ رشد در رتبه نخست ایستاده و تزوس (XTZ) با رشد ۱۰.۶۶ درصدی در رتبه بعد قرار دارد.


در آخر، ارزش تجمعی کل دارایی های رمزنگاری شده امروز رقم ۱.۱۶۶ تریلیون دلار را نشان می دهد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0