سنا
1401/05/02
13:54
تاثیرگذارترین نمادها در جریان معاملات امروز

در جریان معاملات امروز بورس تهران، نمادهای شپنا، شبندر، شتران، کچاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل و نمادهای کگل، میدکو، ومعادن، نوری و وامید بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات دومین روز هفته، دوم امرداد ماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۴۵۴ واحد کاهش به رقم ۴۰۰ هزار و ۳۱ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۹ هزار و ۷۰۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار واحد رسید.


در دومین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۶۶۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۷ هزار و ۸۵ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۹ هزار و ۵۹۲ واحدی را تجربه کردند.


گروه فراورده‌های نفتی در جریان معاملات امروز با ۲۵ هزار و ۹۸۵ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه شیمیایی با ۳۷ هزار و ۹۵۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۳۱ هزار و ۶۳۶ معامله به ارزش یک هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۸ هزار و ۳۱۵ معامله به ارزش یک هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۲ هزار و ۶۸۷ معامله به ارزش یک هزار و ۱۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۷۶ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۹۶۸ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۷۰۰ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۹۸ واحد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۷۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۸ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با یک هزار و ۴۷۷ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با یک هزار و ۱۸۹ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۹۹۴ واحد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۶۹۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یک‌شنبه، دوم امرداد تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۳۳.۵۱ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۱۸۱ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۳۷۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۹۵۳ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، بیمه پاسارگاد با ۱۰.۵۱ واحد، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۲.۵۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۱.۲۲ واحد، شرکت قاسم ایران با ۱.۱۴ واحد و شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۰.۹۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سنگ آهن گل گهر با ۵۴ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۳۳.۵ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲۰ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۱.۶ واحد و شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱۰.۸۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0