سنا
1401/05/22
18:39
صعود دسته‌جمعی شاخص‌های بورس

در جریان معاملات امروز، شنبه، ۲۲ مرداد، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۲۸۲ واحد (۱.۶۱ درصد) افزایش به رقم ۳۹۵ هزار و ۸۸۴ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۸ هزار و ۶۳۵ واحدی (۱.۲۹ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۶۷ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان نخستین روز کاری هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۸۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه شیمیایی در جریان معاملات امروز با ۳۱ هزار و ۷۶۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۷ هزار و ۱۷۶ معامله به ارزش یک هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال، گروه چند رشته ای صنعتی با ۲۲ هزار و ۳۹ معامله به ارزش یک هزار و ۹۴۷ میلیارد ریال، گروه بانک ها با ۱۳ هزار و ۲۱۴ معامله به ارزش یک هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال و گروه خودرو با ۱۶ هزار و ۵۶۲ معامله به ارزش یک هزار و ۷۷۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۶۴۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۸۶۲ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۲۷۰ واحد، بنک ملت با یک هزار و ۱۸۶ واحد و شرکت ایران خودرو با ۷۴۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت پتروشیمی نوری با ۳۱۲ واحد، شرکت پتروشییمی پردیس با ۲۷۱ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با ۲۶۴ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۱۱ واحد و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۱۷۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۲ مرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۱۳.۹۳ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۲۶۴ واحد رسید.


همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۴۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۹.۹۷ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۹ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۷.۹ واحد و بانک دی با ۷.۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پالایش نفت شیراز با ۷واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۵ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۴.۸ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۱.۳ واحد و شرکت کلر پارس با ۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0