بورس پرس
1400/08/02
00:00
معاملات مشکوک دو پتروشیمی، "فولاد"، بانک پرحاشیه، دو دارویی + ۹ نماد دیگر

در روز افت ۲۸.۶ هزار واحدی شاخص، دو پتروشیمی بورسی، فولاد مبارکه، بانک پرحاشیه، دو شرکت دارویی به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با نوسان منفی قیمت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۲۸ هزار و ۶۰۶ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۴۰۷ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۶.۱ و ۱۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، سایپا، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه پارس خودرو با داد و ستد ۳۷۰، ۳۴۰، ۲۷۹، ۲۲۱ و ۲۱۵ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۷ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، پتروشیمی اصفهان شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس با افت ۲ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱.۵ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های پتروشیمی قائد بصیر ، سیمان هرمزگان، سرمایه گذاری پارس آریان ، تجهیز نیروی زنگان، پارس دارو، سرمایه گذاری ایساتیس پویا، پرمیت، بیمه سینا ، فولاد مبارکه، آسان پرداخت، داروسازی اکسیر، ریل گردش ایرانیان ، بانک سرمایه و کمک فنر ایندامین سایپا مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور دو پتروشیمی، بانک سرمایه، فولاد مبارکه، دو شرکت دارویی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0