ایبنا
1401/01/28
14:41
شاخص کل بورس افزایش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۷۴۰۸ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد، به یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۵۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۱۴۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۳۹۰ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۱)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۸۱۹ واحدی، به رقم ۳۶۲ هزار و ۲۷۸ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳۳۴۱ واحدی، عدد ۳۹۰ هزار و ۹۸۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۰۸۱ واحدی به رقم ۲۴۳ هزار و ۵۸۵ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۶۵۷۸ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۸۸ هزار و ۲۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۸۵ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۸۸۸ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۹۸۶۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، نوری، وغدیر، تاپیکو و همراه با بیش‌ترین افزایش ، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو، کچاد، ومعادن و خساپا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۷۴۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۵۲ هزار و ۳ نوبت معامله و به ارزش ۶۳ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دیران(ایران‌دارو ) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای نمرینو، شفا، غزر و ونیرو بود. همچنین نماد معاملاتی ملت(بیمه ملت) با ۴.۶۴ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خاذین، وساپا، خگستر و خبهمن قرار گرفتند.





انتهای خبر

0
0