بورس پرس
1400/08/03
15:17
معاملات مشکوک بانک و پتروشیمی فرابورسی، سایپا دیزل، دو بیمه + ۱۰ نماد

در روز افت ۲۳.۶ هزار واحدی شاخص، بانک و پتروشیمی فرابورسی، سایپا دیزل، دو شرکت بیمه به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات دومین روز کاری این هفته، بازار سهام با برتری فروشندگان آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با افت ۲۳ هزار و ۶۴۷ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۳۸۴ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۳.۹ و ۳۸.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سایپا، سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان به همراه پارس خودرو با داد و ستد ۳۱۰، ۲۷۸، ۲۶۸، ۲۶۲ و ۱۹۱ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۷ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، پتروشیمی اصفهان شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس با افت ۲ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۲ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های بیمه سینا ، سرمایه گذاری ایساتیس پویا، لاستیک سهند، سیمرغ ، فرآورده های تزریقی ایران، سایپا دیزل، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت ، بانک سامان، داروسازی عبیدی ، داده گستر عصر نوین، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، مهندسی و ساختمان صنایع نفت ، ایرانیت و بیمه سامان مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور بانک و پتروشیمی فرابورسی، سایپا دیزل، دو شرکت بیمه به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0