سنا
1401/02/04
13:46
رشد شاخص هم‌وزن/ خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی ها در صدر معاملات

برپایه معاملات امروز یکشنبه، ۴ اردیبهشت ماه، شاخص هم‌وزن با ۹۷۷ واحد افزایش، به رقم ۴۰۲ هزار و ۴۰۸ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۷ هزار و ۴۸۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۸ میلیارد و ۶۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۲ هزار و ۸۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۸ هزار و ۷۱۷ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۵ هزار و ۸۲ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۷ هزار و ۵۲۰ معامله به ارزش ۸ هزار و ۲۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۴۷ هزار و ۶۹۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۸ هزار و ۹۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۳۳ هزار و ۳۲۸ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۶ هزار و ۴۵۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با ۱۹۱ واحد، شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران با ۱۰۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۹۶ واحد، شرکت ایران خودرو با ۹۱ واحد و بانک خاورمیانه با ۸۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۲۵۱ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۱۱۹ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۷۲۶ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۷۰۳ واحد و شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۶۰۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۵ اردیبهشت ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۷ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۷۴۶ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۸۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۶۹۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۳۲ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷ واحد، مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۶.۸ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۶.۴۳ واحد و شرکت مدیریت انرژی تابان هور با ۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۵ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۱۲ واحد، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۱ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۰ واحد و شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین با ۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0