آکادمی هلاکوئی
1401/03/30
00:00
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۳۰ خرداد)

بیت کوین ۲۰ هزار دلار را پس گرفت…

بیت کوین ۲۰ هزار دلار را پس گرفت


هفته گذشته برای ارز دیجیتال اصلی بازار اصلا خوب پیش نرفت چرا که در این بازه زمانی از بالای ۳۰۰۰۰ دلار به زیر ۲۰۰۰۰ دلار سقوط کرد. این شرایط در روزهای آخر هفته بدتر شد زیرا بیت کوین به زیر بالاترین سطح قیمت ثبت شده سال ۲۰۱۷ خود رسید و این روند کاهشی را ادامه داد.


این بحران با کاهش قیمت تا مرز ۱۷۵۰۰ دلار در صبح یکشنبه به اوج خود رسید. همین امر باعث شد بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از پوزیشن های اهرمی معامله گران لیکوئید شود.


ظاهرا، این دارایی به این اصلاح عظیم و ثبت پایین ترین سطح قیمت ۱۸ ماه اخیر خود واکنش خوبی نشان داده است، به طوریکه با در پیش گرفتن یک روند بهبودی، قیمت به بالای ۲۰ هزار دلار صعود کرد که به معنای افزایش ۳۰۰۰ دلاری در این مدت می باشد.


در نتیجه این تغییر، ارزش بازار بیت کوین به ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده و چیرگی آن بر آلتکوین ها بالای ۴۳ درصد است.


بازار30 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (30 خرداد)

جهش چشمگیر اتر


کوین های جایگزین طی چند روز گذشته به همان اندازه بیت کوین آسیب دیدند، اما حداقل تا این لحظه، چشم انداز آنها تغییر کرده است.


اتریوم که در عرض یک هفته بیش از ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده و برای اولین بار در یک سال گذشته به ۹۰۰ دلار رسیده بود، با جهش چشمگیر ۱۶ درصدی خود در تایم فریم روزانه به بالای ۱۱۰۰ دلار رسیده است.


بایننس کوین (BNB) نیز که روزهای آخر هفته زیر ۲۰۰ دلار معامله می شد، اکنون با ۹ درصد افزایش روزانه به ۲۱۰ دلار رسید. سولانا یکی دیگر از رمزارزهای بزرگ بازار است که امروز با رشدی دو رقمی (۱۵٪) توانسته است تراز ۳۰ دلار را پس بگیرد.


اگرچه روند افزایش قیمت در میان سایر رمزارزهای برتر بازار شدت کمتری داشته است ولی کاردانو، ریپل، پولکادات، دوج کوین، لئو و شیبااینو همگی عمیقا به منطقه سبز وارد شده اند.


افزایش بیشتر قیمت را در میان آلتکوین های کوچکتر بازار ازجمله Synthetix (۸۰٪)، Maker (۲۶٪)، STEPN (۲۴٪)، BAT (۲۴٪)، Aave (۲۲٪)، EGLD (۲۲٪) و می توان مشاهده کرد.


در نتیجه این تغییرات، ارزش کل بازار دارایی‌های کریپتو در یک روز ۶۰ میلیارد دلار بهبود یافته و نزدیک به ۹۰۰ میلیارد دلار است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0