کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/07/23
14:07
رشد 496 واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۴۹۶ واحد افزایش یافته و در رقم دو میلیون ...

رشد ۴۹۶ واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۴۹۶ واحد افزایش یافته و در رقم دو میلیون و یک هزار واحد متوقف شد.


از سویی شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۲۷۱ واحد کاهش یافته و به رقم ۶۷۸هزار و ۷۴۵ واحد رسید. معامله‌گران در این بازار ۲۵۶هزار معامله به ارزش ۳۸هزار و ۳۱۲ میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی نوری، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا و معدنی ‌و صنعتی چادرملو جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس ایجاد کردند.


شاخص کل فرابورس نیز همچنین ۵۱ واحد کاهش یافته و به رقم ۲۴هزار و ۸۴۸ واحد رسید. فعالان در این بازار بیش از ۱۵۰ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۵۲ هزار و ۹۹۰میلیارد تومان انجام دادند.


لازم به ذکر است که پلیمر آریاساسول، صنعتی مینو، ایران خودرو دیزل، پویا زرکان آق دره، گروه انتخاب الکترونیک آرمان، صنایع گلدیران و بیمه دی بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس ایجاد کردند.



انتهای خبر

0
0