دنیای بورس
1402/12/14
14:42
بورس ریزش کرد / خروج سرمایه از خودرویی‌ها

امروز نماد خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۳۱ میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای خگستر، ذوب، خساپا و ورنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در معاملات روز دوشنبه چهاردهم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۶ هزار و ۹۱۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۱۷۳ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۴ هزار و ۴۳۸ واحدی در رقم ۷۳۵ هزار و ۷۹۱ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۱۷۶ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۴۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و ۸۹۸ واحد به سطح ۱۳۵ هزار و ۵۸۶ واحد رسید.


خروج پول حقیقی از بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۶۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.


امروز نماد خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۳۱ میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای خگستر، ذوب، خساپا و ورنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای پارسیان، فخاس، وپارس، ثزاگرس و بفجر تعلق داشت.


بورس ریزش کرد / خروج سرمایه از خودرویی‌ها1

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، وبملت و فملی نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای خودرو، مبین و بفجر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای آریان، زاگرس و بساما بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای تجلی، تماوندن و بساما بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خودرو بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز آردینه، بیوتیک و فنر بیشترین تراکنش را داشتند.


خبر مرتبط


«انتخاب» قبل عید دست به جیب می‌شود


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۳۱۳ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۰۳ هزار و ۴۹۸ میلیارد تومان بود که ۹۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.


ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۴ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۶ هزار و ۸۷ میلیارد تومان رسید.


بورس ریزش کرد / خروج سرمایه از خودرویی‌ها1

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۴۱۰ میلیارد تومان بود.


پس از خودرو، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و وپارس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد ورنا و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام خودرو با تعداد یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۶۴۹ هزار و ۱۵۱ سهم در صدر قرار گرفته است. وپارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خگستر و شستا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


خبر مرتبط


روغن‌سوزی دو خودروساز: روزی ۱۵۰ میلیارد تومان!


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات دوشنبه، ۴۲ نماد صف خرید داشتند و ۶۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۶۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۰۴ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۷ درصدی به ۲۸۶ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس ریزش کرد / خروج سرمایه از خودرویی‌ها20

خبر مرتبط


انتهای خبر

0
0