کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1402/08/08
16:04
رشد 20هزار واحدی شاخص کل بورس به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۲۰هزار و ۲۶۲هزار واحد رشد کرده و در رقم...

رشد ۲۰هزار واحدی شاخص کل بورس



به گزارش کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری ۲۰هزار و ۲۶۲هزار واحد رشد کرده و در رقم یک میلیون و ۹۸۱هزار واحد متوقف شد.


از سویی شاخص کل هم وزن نیز ۱۱هزار و ۱۱۲واحد افزایش یافته و به رقم ۶۷۰هزار و ۱۱۷واحد رسید. معامله‌گران در این بازار بیش از ۲۸۵هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۵۲هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال انجام دادند.


گفتنی است که نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی بوعلی سینا، ایران خودرو، بانک ملت و پتروشیمی نوری تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص کل بورس بوده‌اند.


علاوه بر این در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۲۷۹واحد افزایش یافته و رقم ۲۴هزار و ۳۴۰ واحد را به ثبت رساند. فعالان در این بازار بیش از ۱۸۴هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۲۲۸۵هزار و ۲۵۰میلیارد ریال انجام دادند.


لازم به ذکر است که پتروشیمی تندگویان، ایران خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، مالی صبا تامین، بهمن دیزل پتروشیمی زاگرس و گروه انتخاب الکترونیک آرمان تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص کل فرابورس ایران بوده‌اند.


#گزارش_بازار



انتهای خبر

0
0