بورس۲۴
1401/12/08
13:22
ادامه تعادل بازار بعد از ورود شاخص به کانال ۱,۸ میلیونی

امروز عمده ترین اقبال بازار بر نمادهای خودرویی متمرکز بود. اما به طور کلی در جو عمومی بازار قدرت عرضه کنندگان از خریداران بیشتر بود. رنج کشی بر روی برخی از نمادهای بزرگ و شاخص ساز موجب شد تا شرایط کمی بهبود یابد.

ادامه تعادل بازار بعد از ورود شاخص به کانال 1,8 میلیونی

بورس۲۴ : امروز عمده ترین اقبال بازار بر نمادهای خودرویی متمرکز بود. اما به طور کلی در جو عمومی بازار قدرت عرضه کنندگان از خریداران بیشتر بود. رنج کشی بر روی برخی از نمادهای بزرگ و شاخص ساز موجب شد تا شرایط کمی بهبود یابد.


در پایان ارزش معاملات خرد به حدود ۱۰,۴ همت رسید که نسبت به دیروز ۲۵ درصد افت کرد. پرمعامله ترین گروه ها به ترتیب خودرو و ساخت قطعات، فلزی، شیمیایی، فرآورده های نفتی و چند رشته ای های صنعتی بودند.


امروز حقیقی ها حدود ۵۵۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار بیرون کشیدند.


در گروه های فلزی، شیمیایی و فرآورده های نفتی شاهد بیشترین خروج سرمایه های خرد و عمده ترین حمایت حقوقی ها بودیم. اما گروه خودرو و ساخت قطعات با جذب بیش از ۲۳۱ میلیارد تومان در صدر بیشترین ورود نقدینگی خرد قرار گرفت. گروه های سرمایه گذاری و هتل و رستوران هم به ترتیب با ۳۱ و ۲۵ میلیارد تومان سرمایه خرد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.


عمده ترین خریدهای حقیقی از حقوقی خودرو، وثوق، خساپا، خزامیا، تاپیکو، گدنا، شسپا، خگستر، تاصیکو، فروژ و جم بودند. نمادهای فولاد، فملی، فخوز، شبندر، ذوب، حکشتی، وغدیر، شتران، شستا و شپنا هم بیشترین خریدهای حقوقی از حقیقی را تشکیل دادند.


شاخص کل که در ساعت ابتدایی منفی شده بود تحت تاثیر برگشت نمادهای بزرگ از محدوده منفی به مثبت، تغییر جهت داد و در پایان حدود ۵ هزار واحد افزایش را ثبت کرد و در ارتفاع ۱ میلیون و ۸۰۹ هزار واحد ایستاد. فارس، تاپیکو، پارس، خودرو و کچاد بیشترین اثر مثبت و میدکو و پارسان عمده ترین تاثیر منفی را بر آن داشتند.


شاخص هموزن اما حدود ۲ هزار واحد عقب رفت و به محدوده ۵۳۴ هزار واحد رسید. شاخص فرابورس هم به کاهش ۴۳ واحدی راضی شد.

انتهای خبر

0
0