سنا
1401/01/31
13:15
الاکلنگ شاخص‌های بورسی

برپایه معاملات امروز چهارشنبه، ۳۱ فروردین ماه، شاخص هم‌وزن با ۸۶۱ واحد افزایش، به رقم ۴۰۱ هزار و ۴۳۶ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۸۱۸ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان آخرین روز معاملاتی هفته، بیش از ۹ میلیارد و ۸۹۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۱۸۲ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۴ هزار و ۶۲ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۹۵ هزار و ۸۸۳ معامله به ارزش ۸ هزار و ۸۹۳ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۴۶ هزار و ۷۳۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۴۳ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۳۰ هزار و ۵۰۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۰ هزار و ۷۹۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۳۵ میلیارد ریال و گروه شیمیایی با ۳۸ هزار و ۲۴۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۵۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت فولاد مبارکه مبارکه با ۶۶۲ واحد، بانک پارسیان با ۴۰۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۳۶۹ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳۶۸ واحد و شرکت ایران خودرو با ۲۴۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۵۵۹ واحد، شرکت پالایش بندرعباس با ۴۳۸ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۳۷۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۳۷۰ واحد و شرکت فولاد خوزستان با ۳۰۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۳۱ فروردین ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۰ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۶۳ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۴ واحد، شرکت صنایع مادیران با ۳.۵ واحد، شرکت پخش البرز با ۲.۱۳ واحد و بیمه تجارت نو با ۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پتروشیمی تندگویان با ۱۶ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۰ واحد، گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۷.۵ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۶ واحد و شرکت آهن و فولاد ارفع با ۵.۵واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0