تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/14
08:11
#خوب_است_بدانیم_که یکشنبه 14 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 53+ 2) ارزش معاملات خرد 4.0همت 3) خالص معاملات کده...

#خوب_است_بدانیم_که یکشنبه ۱۴ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۵۳+



۲) ارزش معاملات خرد ۴.۰همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: مثبت (همراستا با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۳.۰۰٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: شیخ حسن افکت



۶) عربستان، محل هجرت پیامبر اسلام و شروع تاریخ هجری قمری، رسما تقویم میلادی را جایگزین تقویم هجری قمری کرد.



۷) کنگره آمریکا لایحه تحریم حمل و دریافت نفت ایران علیه بندرگاه‌ها و پالایشگاه را تصویب کرد. این قانون دولت آمریکا را موظف می‌کند شرکت‌های کشتیرانی، نفتکش‌ها، بنادر و پالایشگاه‌هایی که نفت ایران را دریافت یا حمل‌ونقل می‌کنند، ذیل تحریم‌های ثانویه مجازات کند.



۸) معاونت ناشران می گوید "ستاره خلیج فارس هنوز پذیرش هم نشده و شرکت موضوعات داخلی دارد که باید این موارد را حل و فصل کند. پذیرش شستان، انجام شده و در حال حاضر در مرحله درج است، هیات پذیرش درخواست اقداماتی از شرکت داشت که در حال انجام است. نماد شرکت تا یک ماه آینده در فهرست نمادهای بازار دوم بورس تهران درج خواهد شد."



۹) پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید "وضعیت بازار سرمایه مثبت خواهد شد و پیش بینی ما ایجاد وضعیت مثبت در این بازار است."



۱۰) از سوی شورای رقابت، قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ارتقا یافته در کارخانه ۶۰۲.۷۳۵.۰۰۰ میلیون تومان ارزشگذاری شده است.



۱۱) پلتس آخرین نرخ متانول CFR چین که مقصد عمده صادرات ایران هست ۲۷۴ دلار گزارش کرده است که ۲ دلار نسبت به هفته گذشته کاهش نشان می دهد.



۱۲) شاخص S&P رشد بیش از ۵ درصدی را ثبت کرد که در یک سال گذشته بی سابقه بوده است. این رشد در پی گمانه زنی ها از کاهش شدت سیاست های انقباضی فدرال رزرو اتفاق افتاد.



۱۳) صنعت معدن نوشت " در بازار کار ایالات متحده آمریکا، شاهد نشانه های رکود هستیم که احتمال کاهش نرخ بهره یا عدم افزایش آن را تقویت می کند. افزایش نرخ بیکاری به ۳.۹٪(بیشترین رکورد در حدود دو سال گذشته) و سایر فاکتورها ازجمله مدعیان بیمه بیکاری و فرصت های جدید شغلی، همگی تایید کننده شروع یک روند تضعیف در بازار کار و رکود احتمالی هستند. "



۱۴) متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۷۶ میلیون تومان رسیده است. کامولیدی در این ارتباط نوشت "نسبت قیمت به درآمد بورس در برابر مسکن به حدود سال ۸۷ رسیده است که پایین ترین نسبت خود در ۲۰ سال اخیر است.این نسبت نشان می دهد علیرغم اینکه عایدی مسکن نتوانسته مانند بازار سهام رشد کند اما همچنان تقاضا در این بخش قوی تر از سهام باقی مانده است.انتظار میرود به مرور دارندگان بورس در برابر مسکن بازدهی های بالاتری کسب نمایند."



۱۵) کامولیدی نوشت "قدرت خرید یک متر مسکن برای فعالان بازار سرمایه نسبت به اوج سال ۹۹ تقریبا یک چهارم شده است.با رسیدن این نسبت به کف های خود انتظار میرود فعالان بازار بورس در سال های آتی بازدهی بهتری نسبت به سرمایه گذاران مسکن کسب نمایند"



۱۶) هند برای اولین بار در هفت سال گذشته، صادرات شکر را متوقف می‌کند، زیرا کمبود باران باعث کاهش تولید نیشکر شده است.



۱۷) اورشلیم پست مدعی است این دید در اسرائیل وجود دارد که در نهایت حماس از این رو شکست می‌خورد که در محاصره است و تدارکات آنها تمام می‌شود و کمک تداروکاتی نیز از خارج به آنها نمی رسد.. جنگجویان آنها کشته شده و مهمات آنها مصرف می‌شود ولی جایگزینی نیست. (این به معنای برنامه ریزی برای جنگی طولانی و فرسایشی است-هلالات)



۱۸) آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از نشست امان اعلام‌کرد که هدف همه وزرای خارجه حاضر در این نشست با وجود اختلاف‌های فراوان، پایان دادن هرچه سریعتر به جنگ غزه بود. ما متعهد هستیم که از نفوذ خود برای جلوگیری از گسترش دایره جنگ توسط هر نهاد یا طرفی استفاده کنیم.



۱۹) جو بایدن می گوید ": دستیابی به آتش بس بشردوستانه در غزه با پیشرفت همراه شده است."



۲۰) فاما، مبین، فبیرا، وسکاب افزایش سرمایه می دهند. بیمه کوثر سرمایه را ثبت کرد ...



۲۱) لازما در خصوص زمین مرودشت شفاف سازی داده و اعلام کرده مذاکرات در جریان است اما در خصوص فروش کارخانه آزمایش، آنرا تکذیب کرده است.



۲۲) ددانا افزایش نرخ گرفت، پتروشیمی پارس حدود یک ماه تعمیرات اساسی خواهد داشت. حفاری یک مناقصه دیگر را نیز برنده شد. بانک شهر از فروش املاک مازاد خبر داد.



۲۳) تحلیلگران نظامی آمریکا می گویند در روزهای آینده حجم حملات هوایی اسرائیل علیه غزه به شدت کاهش خواهد یافت و ارتش اسرائیل به پاکسازی تونل ها و درگیری در مناطق تصرف شده با حماس خواهد پرداخت. در این فضا قول گرفته شده که حجم ارسال اقلام غذایی و دارویی به داخل نوار افزایش یافت. واشنگتن، وقفه‌های بشردوستانه در طی عملیات را درخواست داده است.

انتهای خبر

0
0