تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/23
09:23
#خوب_است_بدانیم_که سه شنبه 23 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 21- 2) ارزش معاملات خرد 4.3همت 3) خالص معاملات کد...

#خوب_است_بدانیم_که سه شنبه ۲۳ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۲۱-



۲) ارزش معاملات خرد ۴.۳همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: * (* با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۳.۰۴٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: تعادل مثبت



۶) واشنگتن پست به گفته یک مقام ارشد اسرائیلی می گوید "آتش بس موقت حدودا ۵ روزه با تبادل گروگان ها و اسرا برقرار خواهد شد."



۷) بایدن می گوید "شاخه مسلح حماس به میانجی ها گفت که این گروه آماده است تا ۷۰ کودک و زن را که در غزه نگهداری میشوند، طی یک آتش بس ۵ روزه آزاد کند. این موضوع با میانجی گری قطر در حال انجام است."



۸) وزیر خارجه اسرائیل می گوید " فشارهای بین المللی علیه ما برای پایان دادن به جنگ در حال افزایش است. ما تنها دو هفته فرصت داریم تا پیش از آنکه فشارهای بین المللی موثر واقع شود، کار را یکسره کنیم."



۹) صادرات گاز اسرائیل به مصر افزایش یافت و نگرانی های عرضه جهانی را کاهش داد. (رشد قیمت گاز در مصر، باعث جهش ۵۵درصدی قیمت گاز اروپا شده بود و بر فرمول گاز طبیعی ایران هم تاثیر داشت. به نظر می رسد مساله فعلا رفع شده است-هلالات)



۱۰) کامولیدی نوشت "در زمینه فلزات، گلدمن پیش بینی کرد که موجودی مس و آلومینیوم در اواسط دهه دچار انقباض شدید خواهد شد که باعث افزایش قیمت ها از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ خواهد شد."



۱۱) کامولیدی نوشت "موسسه incrementum براساس مدل پیش بینی خود، قیمت طلا در سال ۲۰۳۰ را ۴۸۲۱دلار پیش بینی می کند."



۱۲) استراتژیست‌های موسسه UBS پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در سال آینده نرخ بهره را ٪۲.۷۵ کاهش خواهد داد که تقریبا چهار برابر بیشتر از قیمت‌گذاری بازارها است. (در صورت تحقق، رویداد خوبی برای بازارها خواهد بود-هلالات)



۱۳) معدن۲۴ نوشت "نرخ میانگین میلگرد آجدار در بازار داخلی به ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کیلوگرم رسیده است.


رقمی که می توان گفت طی ۹ ماهه گذشته با کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی روبرو شده که اتفاقی بی سابقه به حساب می آید." (تقریبا با دلار ۴۰هزار تومانی معامله می شود-هلالات)



۱۴) مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از آغاز تست گرم فاز یک کارخانجات فرآوری مهدی آباد به عنوان بزرگترین کارخانه فرآوری سرب و روی کشور با راه‌اندازی آزمایشی خط سنگ‌شکن اولیه خبر داد. (این معدن چند ده برابر انگوران ذخیره دارد-هلالات)



۱۵) حسن کاظم زاده در فردانامه جدولی منتشر کرد که نشان می دهد وپارس، وبملت، وبصادر، وتجار، ونوین بالاترین نسبت سود تسعیر به ارزش بازار بانک را دارند. در این میان نسبت سود تسعیر وپارس به مارکت آن ۳۸درصد، در وبملت ۱۴درصد می باشد که در صدر جدول هستند.



۱۶) اداره اطلاعات انرژی آمریکا متوسط تولید نفت ایران در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را ۲.۹۳ میلیون بشکه در روز برآورد کرده که ۱۹۰ هزار بشکه در روز نسبت به سال قبل بیشتر است.



۱۷) فردا، بایدن با رهبر چین دیدار می کند. در این دیدار علاوه بر مسائل اقتصادی، به مساله هسته ای ایران نیز توجه خواهد شد و از موضوعات مورد بحث خواهد بود.



۱۸) معاون ارزی بانک مرکزی می گوید "میزان تخصیص ارز از ابتدای سال جاری تا بیستم آبان ماه به حدود ۵۲ میلیارد دلار و تامین ارز با رشد سه درصدی به ۴۲ میلیارد دلار رسید. در حوزه ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی، حدود ۱۲ میلیارد دلار، ارز نیمایی ۲۰ میلیارد دلار و در حوزه ارز اشخاص حدود ۱۰ میلیارد دلار ارز تامین شده است."



۱۹) مجوز بانک مرکزی ج. ا.ا برای افزایش سرمایه بانک دی صادر شد. نرخ هتل‌ها در سراسر کشور ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد. دشیمی، بر علیه پخش داروی بهشهر از دادگاه رای گرفت. تکنو، دانش بنیان شد. در مجمع وآیند گفته شد، تا یکی دو ماه آینده نتیجه تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعلام می‌شود. در مجمع واتی گفته شد، واگذاری شیران جزء سیاست‌های واگذاری دولت است. ددانا از افزایش تولید محلول تزریقی سرم خبر داد.



۲۰) بیمه کوثر از انباشته افزایش سرمایه می دهد. پی پاد، دماوند، فلامی، سخاش و غمینو در خصوص افزایش سرمایه گزارش جدید دادند.

انتهای خبر

0
0