تحلیل کاربردی هلالات
1399/04/25
08:11
#خوب_است_بدانیم_که 1) در بورس کالا، ورق گرم مبارکه 8.5 تا 9.2 میلیون تومان هر تن معامله شد. معاملات شمش فولاد اینبار ابطال نگردید و قیمت ها در فخ...

#خوب_است_بدانیم_که


۱) در بورس کالا، ورق گرم مبارکه ۸.۵ تا ۹.۲ میلیون تومان هر تن معامله شد. معاملات شمش فولاد اینبار ابطال نگردید و قیمت ها در فخوز ۸.۱ و در کاوه ۸.۲ میلیون تومان هر تن ثبت شد. شمش آلومینیوم هم بعد از مدت ها جهش قیمتی داشت.


۲) دلار حواله سنا ۱۷۴۵۰ فروش - ۱۷۶۲۵ خرید در ۲۴ تیرماه ثبت شد.


۳) نرخ سود سپرده یک ساله بانکی به ۱۶درصد رسید که پیشتر ۱۵درصد بود.


۴) مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس می گوید رویه جدیدی در معاملات از چند هفته دیگر به کار گرفته می شود که مشکلات سامانه معاملاتی را کاهش می دهد. وی گفته است که در این رویه ۱۰۸ کارگزار بورس با تجمیع سفارش های خرید و فروش و در فاصله زمانی هر ۳۰ ثانیه یک بار ، براساس قیمت های بازار اقدام به معامله می کنند البته تغییری در مدل سفارش گذاری برای کاربران آنلاین ایجاد نمی شود.


۵) روسای سه قوه دیروز جلسه ای برگزار کردند. قالیباف مجلس می گوید " باید نقدینگی بورس را به سمت پروژه های بزرگ ببریم؛ مجلس از ورود نقدینگی به بازار سرمایه حمایت میکند. ظرفیتهای بزرگی در بازار بورس وجود دارد که باید نقدینگی از این بازار به سمت تامین مالی تولید برود."


۶) معاون سازمان خصوصی‌سازی می گوید پالایشگاه تبریز و بندرعباس به صورت بلوکی عرضه می شوند. (شایعات در خصوص خرید شبندر توسط تامین اجتماعی و شبریز توسط ساتا شنیده می شود)


۷) درحالی که کمتر از یک هفته تا پایان مهلت صادرکنندگان برای بازگشت ارزهای صادراتی باقی مانده که فعالان این حوزه در تلاش هستند تا از بانک مرکزی تا مهرماه مهلت بگیرند.


۸) طی روز جاری، مقرر شده است که در جلسه ای با حضور همه ذینفعان زنجیره فولاد مباحث مربوط به تعدیل ضرایب سنگ آهن دانه بندی، گندله، کنسانتره و شمش فولاد مطرح شود و احتمال می رود در پایان این جلسه ضرایب جدید اعلام شود.


۹) سلاح ورزی، عضو شورای عالی بورس می گوید " بورس املاک و مستغلات فرصت پیش خرید در بستر شفاف به مردم می دهد"


۱۰) شبندر در شفاف سازی خود تایید کرده که مذاکراتی جهت اصلاح نظام قیمت گذاری محصولات نفتی در جریان است اما هنوز به نتیجه نرسیده است. (برخی می گویند صادرکنندگان همچون شاوان و شبندر وضعیت بهتری خواهند یافت)


۱۱) سنگ آهن از ۱۱۰ دلار هر تن عبور کرد. میان دولت استرالیا و چین اختلافات سیاسی افزایش یافته است.


۱۲) بهبود وضعیت میلگرد در بازارهای فیوچرز چین و فعال شدن دوباره خریداران این کشور باعث شده پیشنهادهای بیلت سی آی اس هم رشد داشته باشد.


۱۳) آمار گمرک چین در ماه ژوین بالغ بر ۱۰۱/۶۸ میلیون تن واردات سنگ آهن را ثبت نموده که جهش ۱۶.۸درصد را نسبت به ماه قبل نشان میدهد.


۱۴) هزینه مصرف کننده آمریکایی که پیشبینی می شد ۰.۵درصد باشد به ۰.۶درصد رسید که بهتر از انتظارات بود. دوره قبلی منفی بود.


۱۵) مسیول کنترل مالی شرکت جی پی مورگان می گوید این کمپانی خود را برای بیکاری دو رقمی در طول فصل اول سال ۲۰۲۱ آماده می کند.


۱۶) چین می گوید تحریم هایی را بر تکنولوژی هوا فضای ایالات متحده و کمپانی دفاعی لاکهید مارتین اعمال می کند.


۱۷) قیمت آلومینیوم جهانی صعودی شده است. کرونا مانع راه اندازی طرح توسعه چین است و تولیدات صنعتی چین هم رشد کرده لذا قیمت آلومینیوم در حال صعودی است اما به قیمت قبل از کرونا نرسیده است.


۱۸) تولید نفت شیل در آگوست با کاهش روزانه ۵۶ هزار بشکه‌ای به ۷.۴۹ میلیون بشکه در روز یعنی پایین‌ترین سطح دو سال اخیر خواهد رسید.


۱۹) کمیسیون اقتصادی مجلس طرح مالیات واحد‌های مسکونی خالی را


تصویب کرد.


۲۰) کویر، کپشیر، سهگمت، غشهداب، دتماد به همراه وگردش افزایش سرمایه می دهند.


۲۱) تدماوند در بازار پایه تابلوی زرد درج شد و به زودی گشایش نماد می شود.


۲۲) پتروشیمی بوعلی به زودی وارد بازار می شود. این شرکت از زیرمجموعه های هلدینگ فارس است.


۲۳) پروژه افزایش ۱۱۵ مگاواتی توان تولید برق نیروگاه بندرعباس و واحد نخست گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم پنج‌شنبه هفته جاری به بهره برداری می رسند.


۲۴) روز گذشته ارزش معاملات خرد ۲۲هزار میلیارد تومان، ورود پول حقیقی ۲۶۰۸میلیارد تومان. شاخص دولت ۱.۸۴۴میلیون واحد. فلزات اساسی، چند رشته ای، پتروشیمی، نفت و بانک ورود پول. فملی، شستا، شپنا، فارس، شتران مورد توجه حقیقی. وغدیر، کروی، فخوز مورد توجه حقوقی.



۲۵) شرکت امریکایی مدرنا موفق به تولید واکسنی شده است که در آزمایشات اولیه، در بدن تمام بیماران آنتی بادی تولید کرده است. تست نهایی ۲ هفته دیگر!


۲۶) روزنامه هیندو می گوید ایران به استناد به تاخیر هند در انجام تعهدات چابهار ، قرارداد مربوطه را لغو کرده است.


۲۷) پمپیو می گوید " اجازه نمی‌دهیم پکن در دریای جنوبی چین امپراطوری دریایی تشکیل دهد"


موفق باشید. ۲۵ تیر ۱۳۹۹


انتهای خبر

0
0