آکادمی هلاکوئی
1401/02/29
19:40
دامیننس اتریوم به ۵۵٪ کاهش یافت درحالی که درماه مارس ۸۵ درصد بود

بر اساس جدیدترین گزارش کوین مارکت کپ، دامیننس(سلطه)…

بر اساس جدیدترین گزارش کوین مارکت کپ، دامیننس(سلطه) اتریوم در برابر سایر پروژه های دیفای از قبیل یونی سواپ، کامپاند، یرن فایننس و سایرین روبه کاهش است.


شایان ذکر است که محبوبیت اتریوم در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ ، بالا و پایینی های متعددی را تجربه کرد. اتریوم نخستین قرارداد هوشمند در صنعت دارایی های دیجیتال است. این پروژه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که راه‌حل‌های غیرمتمرکز بسازند و از طریق روش‌های مختلف کسب درآمد کنند. با گذشت زمان و توسعه صنعت ارزهای دیجیتال، بازار شاهد افزایش تعداد راه‌حل‌های جایگزین بود که هزینه‌های کمتر، پتانسیل بیشتر و ورود آسان‌تر را فراهم کرده اند.


screenshot u.today 2022.05.19 19 32 03 300x188 - دامیننس اتریوم به 55٪ کاهش یافت درحالی که درماه مارس 85 درصد بود

ارزش بازاری اتریوم


در ابتدای ماه می(اواسط اردیبهشت)، اتریوم در مقایسه با مارس ۲۰۲۱(اسفند-فروردین) تقریبا ۳۰ درصد از سلطه خود بر بازار را از دست داد ، در حالی که سایر پلتفرم‌ها با رشد سریع اکوسیستم‌های DeFi خود مواجه شدند. این نیز عمدتا نشان دهنده برتری آنها در برابر اتریوم بود.


زنجیره BNB متعلق به صرافی بایننس یکی از رقبای اصلی اتر در این مدت بوده است ، به طوری که ارزش قفل شده این رمزارز بیش از ۳۰ میلیارد دلار افزایش یافته و به اوج رسید.


یکی دیگر از رقبای اتر در این مدت ، شبکه اولانچ بوده است که پیش از رونق شدید دنیای دیفای در سپتامبر ۲۰۲۰(شهریور ۱۳۹۹) راه‌اندازی شد. پس از تابستان ۲۰۲۱، ارزش قفل شده و ارزش بازاری آن سر به فلک کشید.


و اما ، شبکه سولانا که به عنوان “قاتل اتریوم” طراحی شده بود و در ابتدای مسیر خود موفقیت های قابل توجهی را کسب کرد. اتریوم در زمانی که تقاضا در دنیای NFT شدت میگیرد ، در پاسخگویی به تقاضای کاربران کارمزد خود افزایش می دهد و این عامل به نفع شبکه سولانا است زیرا این شبکه همان عملیات را با هزینه مناسبتری انجام می دهد.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0