سنا
1401/03/09
13:16
سبزپوشی نمادهای منتخب بورس و فرابورس

در جریان معاملات امروز، دوشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۳۵۱واحد افزایش به رقم ۴۲۵ هزار و ۲۰۰ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۳ هزار و ۳۱۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در سومین روز کاری هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۸۶۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش یک هزار و ۸۲۲ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۸ هزار و ۵۶۰ واحدی را تجربه کردند.


گروه سیمان در جریان معاملات امروز با ۶۳۰ هزار و ۱۴۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۵۸ هزار و ۷۱۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۲ هزار و ۲۳۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۹ هزار و ۷۸۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۳۱ هزار و ۷۵۳ معامله به ارزش یک هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پتروشمی نوری با یک هزار و ۲۹۱ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۸۹ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۳۰۲ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۳۹ واحد و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۱۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، گروه مپنا با ۱۶۱ واحد، بانک صادرات ایران با ۱۵۴ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۹۷ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۹۰ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۸۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۹ خرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۸۳.۶۲ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۳۴۸ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۶۷۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۵۲.۵ واحد، شرکت آهن و فولاد ایرانیان با ۲۶ واحد، شرکت بهمن دیزل با ۶.۹ واحد، شرکت تولید پتروشیمی تندگویان با ۶.۳۸ واحد و شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر با ۵.۹۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷.۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات با ۷.۴ واحد، بیمه سامان با ۳.۵۵ واحد، شرکت برق و انرژی پیوندگستر پارس با ۳.۴۶ واحد و رکت پخش البرز با ۳.۳۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0