ایبنا
1400/10/15
14:52
افزایش اندک شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۴ واحدی معادل ۰.۰۲ درصدی به یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۱۳۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۷ واحدی به ۱۸ هزار و ۴۰۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه پانزدهم دی ماه ۱۴۰۰)، شاهد تغییرات اندک اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۷۵ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد به رقم ۳۳۷ هزار و ۴۵۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با کاهش ۵۱۱ واحدی، عدد ۳۵۹ هزار و ۴۷۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۲۱ واحدی به رقم ۲۲۶ هزار و ۴۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۳۵ هزار و ۹۳۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۳۱ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۳۷ هزار و ۹۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۲۵ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۲۲ هزار و ۴۵۲ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا، اپال، کگل و خودرو با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی برکت و انرژی۳ بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۳ میلیارد و ۷۷۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۲۸۷ هزار و ۵۵۳ نوبت معامله و به ارزش ۲۲ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد ولملت (واسپاری ملت) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای درازک، خمحور، پرداخت و غالبر بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا (شیر پاستوریزه پگاه اصفهان) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قصفها، بالبر، لبوتان و وتوصا قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0