ایبنا
1400/04/19
13:31
عقب‌نشینی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۳۰۸ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد به یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۷۲۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۵۸ واحدی به ۱۸ هزار و ۴۲۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات اولین روز کاری هفته (شنبه نوزدهم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۸۹۰ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد به رقم ۳۲۴ هزار و ۸۱۳ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۶ واحدی معادل ۰.۰۲ درصد، عدد ۳۹۲ هزار و ۴۸۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۶۱ واحدی به رقم ۲۵۰ هزار و ۲۷۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۲۹۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۱۰۴ واحد کاهش به رقم ۹۴۴ هزار و ۳۶۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۳۴۴۳ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۲۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شستا، فولاد، شپنا، فملی و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی رمپنا، پارس و مبین، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز هفته، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۲۰ هزار و ۵۰۷ نوبت معامله و به ارزش ۴۳ هزار و ۹۸۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دسینا (داروسازی سینا) با ۵.۳۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای شنفت، آبادا، زکوثر، رمپنا و بورس بود. همچنین نماد معاملاتی خزر (فنرسازی‌زر ) با ۴۱.۸۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای بالبر، کپشیر، غمهرا، ولصنم، وسهرمز و وایران قرار گرفتند.


انتهای خبر

0
0