بورس پرس
1401/12/13
00:00
"فولاد، فملی، همراه" و ۱۲ شرکت مجوز افزایش سرمایه ۱۹ تا ۲۸۶ درصدی گرفتند

فولاد مبارکه، ملی مس، ارتباطات سیار ایران و ۱۲ شرکت دیگر، مجوز افزایش سرمایه ۱۹ تا ۲۸۶ درصدی را از محل سود انباشته گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ۱۵ شرکت پگاه گلپایگان، سرامیک اردکان، فولاد مبارکه، رادیاتور ایران، کشتیرانی، پالایشگاه اصفهان، ارتباطات سیار ایران، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، ملی مس، فولاد امیر کبیر کاشان، زرین معدن آسیا، بانک رسالت، پارس سویچ، فولاد هرمزگان جنوب و لیزینگ رایان سایپا به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۱۱۸، ۱۹، ۵۱، ۴۶، ۱۶۸، ۲۰، ۵۹، ۱۰۰، ۵۰، ۲۴۴، ۵۰، ۲۸۶، ۶۳، ۲۳۶ و ۲۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


بر اساس این گزارش، "غگلپا" سرمایه فعلی را از ۱۶.۹ به ۳۶.۹ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


سرمایه فعلی "کسرا" از ۳۶۷.۱ به ۴۳۶.۸ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی از طریق جلوگیری از خروج نقدینگی و کاهش هزینه مالی احتمالی می شود.


"فولاد" هم سرمایه فعلی را از ۵۳ به ۸۰ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای تامین بخشی از منابع مورد نیاز جهت تکمیل طرح های توسعه ای در دست اجرا (احداث خط نورد گرم ۲ و احداث نیروگاه سیکل ترکیبی)، جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در طرح های توسعه‌ای در جریان تکمیل، مشارکت در افزایش سرمایة شرکت‌‌های سرمایه‌پذیر، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در خرید سهام شرکتهای سرمایه پذیر اعمال می شود.


سرمایه فعلی "ختور" از ۲۶۳.۵ به ۳۸۵.۴ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


همچنین "حکشتی" سرمایه فعلی را از ۲.۱ به ۵.۷ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای جبران مخارج انجام شده بابت سرمایه‌گذاری های صورت گرفته در طرح های توسعه‌ای، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر و سرمایه‌گذاری‌ های صورت گرفته اعمال می شود.


سرمایه فعلی "شپنا" نیز از ۱۹ به ۲۲.۷ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف ا صلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی می شود.


"همراه" هم سرمایه فعلی را از ۴.۷ به ۷.۵ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف ا صلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی می شود.


سرمایه فعلی "زکشت" از ۳۰ به ۶۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای ا صلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی اعمال می شود.


"فملی" هم سرمایه فعلی را از ۴۰ به ۶۰ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اجرای طرح توسعه اعمال می شود.


در این میان، سرمایه فعلی "فجر" از ۲۴۵.۸ به ۸۴۵.۸ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اجرای طرح توسعه اعمال می شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۸۴۵.۸ میلیارد به ۱.۴ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.


"فزرین" سرمایه فعلی را از ۲۰۰ به ۳۰۰ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


سرمایه فعلی "وسالت" نیز از ۱۹۴ به ۷۴۸.۳ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این بانک حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل سود انباشته اعمال و صرف ا صلاح ساختار مالی و در رعایت مقررات بانک مرکزی در خصوص تامین حداقل نسبت کفایت سرمایه می شود.


مجمع فوق العاده می‌تواند با انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از ۷۴۸.۳ میلیارد به ۱.۲ هزار میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی کردن آن را به مدت ۲ سال به هیات‌مدیره تفویض کند تا پس از دریافت مجوز بانک مرکزی و سازمان بورس نسبت به عملی شدن آن اقدام شود.


"بسویچ" سرمایه فعلی را از ۷۸۸.۹ میلیارد به ۱.۲ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای اجرای طرح توسعه اعمال می شود.


سرمایه فعلی "هرمز" هم از ۲.۵ به ۸.۴ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای جبران مخارج انجام‌شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تامین منابع مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های توسعه اعمال می شود.


"ولساپا" نیز سرمایه فعلی را از ۱.۴ به ۱.۷ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته اعمال و صرف افزایش حجم تسهیلات اعطایی به مشتریان جهت خرید خودرو و سایر کالاها می شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0