آوای آگاه
1402/10/09
13:55
جریان نقدینگی بازار طی هفته اول دی ماه/ بازار همچنان در دست حقوقی ها

در نخستین هفته معاملاتی دی ماه باز هم شاهد تغییر مالکیت بازار به سمت حقوقی ها بودیم. این وضعیت برای سومین هفته پیاپی ادامه یافته است. با این حال رقم این جابجایی تقریبا دو برابر هفته پایانی آذر ماه است.

به گزارش آوای آگاه؛ در نخستین هفته معاملاتی دی ماه باز هم شاهد تغییر مالکیت بازار به سمت حقوقی ها بودیم. این وضعیت برای سومین هفته پیاپی ادامه یافته است. با این حال رقم این جابجایی تقریبا دو برابر هفته پایانی آذر ماه است.


jaryan02-10-09

کدام صنایع و نمادها بیشترین حمایت حقوقی را دریافت کردند؟


عمده ترین جابجایی مالکیت حقیقی به حقوقی به ترتیب در صنایع فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، خودرو و ساخت قطعات، شرکتهای چندرشته ای صنعتی، فرآورده های نفتی، بانکها و موسسات، بیمه و صندوق بازنشستگی، فعالیتهای کمکی به نهادهای مالی، مواد و محصولات دارویی و محصولات غذایی رخ داد.


jaryan02-10-09

در صنعت فلزات اساسی سه هفته پیاپی است که شاهد تغییر مالکیت از سوی حقیقیها به سمت حقوقی ها هستیم. رقمی که در هفته اول دی ماه جابجا شده حدود ۲۳۲ میلیارد تومان است که نسبت به هفته قبل ۶ برابر شده است.


jaryan02-10-09

نمادهای شیمیایی نیز برای سومین هفته پی در پی با جابجایی مالکیت حقیقی به حقوقی همراه شدند. شدت این جابجایی ۲۹ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشت و به رقم ۲۰۶ میلیارد تومان رسید.


jaryan02-10-09

صنعت خودرو و ساخت قطعات هم طی سه هفته اخیر بطور پیاپی با جابجایی نقدینگی از سمت حقیقی ها به حقوقی ها همراه شده اما در هفته ای که گذشت شدت این جابجایی بیش از سه برابر هفته انتهایی آذر ماه بود و به رقم ۱۹۲ میلیارد تومان رسید.


jaryan02-10-09

نمادهای دی، فولاد، شپنا، ملت، شستا، ذوب، خساپا، فملی، ومعادن و وغدیر بیشترین جابجایی مالکیت حقیقی به حقوقی را رقم زدند.


jaryan02-10-09

برترین صنایع و نمادها در جذب پول خرد


صنایع سایر محصولات کانی غیرفلزی، سایر واسطه گریهای مالی، سرمایه گذاریها، منسوجات، حمل و نقل و انبارداری، رایانه و فعالیتهای وابسته، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، انبوه سازی، حمل و نقل آبی و کاشی و سرامیک در جذب پول خرد موفق عمل کردند.


صدرنشین جذب پولهای خرد صنعت کانی غیرفلزی بود. این صنعت برای چهارمین هفته متوالی با تراز پول خرد مثبت همراه شد و قدرت ورود نقدینگی حقیقی به آن ۳,۵ برابر هفته پایانی آذر ماه بود.


jaryan02-10-09

صنعت سایر واسطه گریهای مالی پس از سه هفته پیاپی جابجایی مالکیت از حقیقی به حقوقی در هفته اول دی ماه حدود ۴۱ میلیارد تومان پول خرد را جذب کرد و از این لحاظ به رتبه دوم رسید.


jaryan02-10-09

تراز پول خرد صنعت سرمایه گذاریها برای دومین هفته پی در پی مثبت بود و قدرت جذب پول خرد آن نسبت به هفته قبل تغییر چندانی نداشت.


jaryan02-10-09

از بین نمادها پس از داتام که روز چهارشنبه عرضه اولیه شد، نمادهای ولشرق، سلار، کپشیر، ما، کنور، وساخت، فسبزوار، حفاری و های وب بیشترین نقدینگی حقیقی را به سمت خود کشیدند.


انتهای خبر

0
0