دنیای بورس
1402/12/07
14:41
رشد ۵۲ درصدی صف فروش سهام در بورس تهران

امروز مجموع ارزش صف‌های فروش با افزایش ۵۲ درصدی به ۳۹۲ میلیارد تومان رسید.

در معاملات روز دوشنبه هفتم اسفند ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۴۳۷ واحد رسید.


شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۱۰ هزار و ۶۸۹ واحدی در رقم ۷۱۲ هزار و ۴۸۹ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس با افت ۲۵۲ واحدی به رقم ۲۴ هزار و ۳۸۷ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش ۲ هزار و ۴۳۷ واحد به سطح ۱۳۱ هزار و ۹۱۴ واحد رسید.


خروج پول حقیقی از بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پانزدهمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و ۳۴۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز شنبه ۳۰ درصد افزایش یافته است.


امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۲۴ میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای بیوتیک، خساپا، اخابر، وبصادر و ثعمرا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای ذوب، زماهان، سدشت، کرومیت و سمگا تعلق داشت.


رشد 52 درصدی صف فروش سهام در بورس تهران11

نمادهای لیدر بازار سهام

امروز شستا، وبملت و نوری نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهایسدشت، ذوب و کساپا از معدود نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادها آریا، هرمز و غصینو بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای تماوند، کرومیت و فالوم بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و ذوب و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فنر، فصبا و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۶۸ هزار و ۳۴۸ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۶۱ هزار و ۱۴۶ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.


ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید.


رشد 52 درصدی صف فروش سهام در بورس تهران17

صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات دوشنبه، ۳۷ نماد صف خرید داشتند و ۱۱۰ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۰۶ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۵۲ درصدی به ۳۹۲ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

رشد 52 درصدی صف فروش سهام در بورس تهران5
انتهای خبر

0
0