آکادمی هلاکوئی
1401/06/27
13:34
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۷ شهریور)

بازگشت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار به…

بازگشت بیت کوین به ۲۰ هزار دلار


به جرات می توان گفت که هفته گذشته برای بزرگترین ارز دیجیتال چندان خوب پیش نرفت. این دارایی روز ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) به بالاترین سطح چند هفته اخیر خود در حدود ۲۳۰۰۰ دلار رسیده بود، اما غلبه احساسات نزولی کلی بر بازار و انتشار ارقام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده به سرعت باعث سقوط این دارایی شد.


در نتیجه، بیت کوین بعد از مقاومت های زیاد، در عرض یک روز مارک روانی ۲۰۰۰۰ دلار را از دست داد. به این ترتیب، پایین ترین سطح قیمت هفتگی بیت کوین روز جمعه در حدود ۱۹۳۰۰ دلار ثبت شد و پس از آن، روندی اصلاحی را در پیش گرفت.


روز شنبه و اوایل روز یکشنبه این دارایی به صعود خود ادامه داد و به سطح فعلی خود در حدود ۲۰۰۷۱ دلار رسید. با این وجود، ارزش بازار آن هنوز زیر ۴۰۰ میلیارد دلار است، در حالی که تسلط آن بر آلتکوین ها در حدود ۳۹.۵ درصد متوقف شده است.


بازار27 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (27 شهریور)

جهش ریپل و ایپ کوین


بعد از راه اندازی موفقیت آمیز اتریوم در روز پنجشنبه، قیمت ارز دیجیتال بومی این شبکه با واکنشی منفی، سقوطی آزاد را آغاز کرد. به این ترتیب، قیمت ETH از ۱۶۰۰ دلار تا پایین ترین حد چند هفته ای آن یعنی پایین تر از ۱۴۰۰ دلار کاهش یافت. در حال حاضر، دومین رمزارز بزرگ بازار پس از یک افزایش جزئی در مقیاس روزانه، با قیمت ۱۴۵۰ دلار معامله می شود.


بایننس کوین، کاردانو، سولانا، دوج کوین، شیبا اینو و MATIC در میان آلتکوین های بزرگ بازار رشد مشابهی را تجربه می کنند. جالب اینجاست که ریپل یک بار دیگر با یک جهش چشمگیر دیگر، عملکرد متمایزی نسبت به سایر ۱۰ ارز برتر بازار از خود نشان داده است. افزایش ۱۱ درصدی XRP را به حدود ۰.۴ دلار رسانده است. در همین حال، ایپ کوین (APE) به‌عنوان برنده اصلی در میان ارزهای کوچکتر بازار، در مقیاس ۲۴ ساعته بیش از ۱۶٪ افزایش یافته و بسیار بالاتر از ۵.۵ دلار قرار گرفته است.


با این وجود، ارزش بازار ارزهای دیجیتال همچنان زیر مرز ۱ تریلیون دلار باقی مانده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0