بورسینه
1400/07/08
12:19
🔹صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۳.۴درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۳.۲درصد اف...

🔹صندوق‌های معامله‌پذیر سرمایه‌گذاری در سهام در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۳.۴درصد رشد قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۳.۲درصد افزایش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس رشد ۳.۷درصدی را به ثبت رسانید.



🔹بیشترین بازدهی هفتگی قیمت، ۹.۷درصد و مربوط به صندوق شاخصی بازار آشنا (#وبازار) بود، همچنان بهترین عملکرد در اختیار صندوق #زرین کوروش قرار گرفت به طوری که خالص ارزش دارایی‌های آن ۵.۲درصد ارتقا یافت.



🔹بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق سپهر اندیشه نوین اختصاص داشت؛ صندوق «صنوین» بر خلاف رشد ۲.۱درصدی ارزش دارایی‌های تحت تملکش با افت ۱.۷درصدی قیمت مواجه شد.



🔹صندوق مدیریت ثروت بازنشستگی (#مدیر) را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت آن روی تابلو ۱۴.۶درصد زیرNAV ابطال قرار دارد. صندوق #فراز داریک نیز به عنوان گران‌ترین صندوق با انحراف ۹.۴درصدی قیمت به استقبال هفته بعد رفت.



🔹در طول هفته صندوق واسطه‌گری مالی یکم ۱.۱درصد افزایش قیمت داشت اما ارزش سبد بانکی و بیمه‌ای آن ۱.۳درصد کاهش یافت. دومین صندوق دولتی یعنی صندوق پالایشی یکم ۵.۲درصد رشد قیمت داشت درحالی که به ارزش سبد دارایی‌های پالایشگاهی آن ۵.۹درصد اضافه شد. بدین ترتیب قیمت #دارا_یکم ۲۵.۲درصد و #پالایش ۲۰درصد زیر NAV ابطال بسته شد.



🔹در طول هفته جاری صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین بازده ۲.۵درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آوردند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۲.۲درصد رشد قیمت داشت و ۰.۹درصد بالای قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.



🔹از میان صندوق‌های کالایی، صندوق ETF پشتوانه طلای لوتوس (#طلا) بهترین بازدهی (۲.۵درصد) را به نام خود ثبت کرد، حباب منفی صندوق طلای سرخ نوویرا (#نهال) نیز به ۱۷.۵درصد رسید.


#بورسینه

انتهای خبر

0
0