رمزارز نیوز
1402/03/20
14:06
حمام خون در بازار: علت اصلی سقوط ارزهای دیجیتال مشخص شد!

امروز، شنبه ۱۰ ژوئن، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افت قابل‌توجهی بود و بیش از ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.… مطالعه مطلب ...

امروز، شنبه ۱۰ ژوئن، بازار ارزهای دیجیتال شاهد افت قابل‌توجهی بود و بیش از ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.


بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین به ۲۵,۵۰۰ دلار سقوط کرده و احتمال سقوط آن به زیر سطح ۲۵ هزار دلار هم وجود دارد. قیمت اتریوم نیز با یک افت ۴ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به زیر ۱,۷۵۰ دلار رسیده است. آلت کوین‌هایی مانند فایل کوین، پالیگان، کاردانو، سولانا، چیلیز، سندباکس، دیسنترالند و اکسی اینفینیتی نیز شاهد افت قیمتی حدودا ۲۰ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. در این میان، شیبا اینو با افت ۳۰ درصدی قیمت خود در این بازه، یکی از پیشتازان سقوط بازار ارزهای دیجیتال است.


به دنبال ریزش قیمت ارزهای دیجیتال، ارزش کل موقعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده در ۲۴ ساعت گذشته نیز به ۳۵۰ میلیون دلار رسیده است.


دلایل اصلی سقوط بازار ارزهای دیجیتال


ریزش قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر، به دلیل شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده از دو صرافی رمزارزی بایننس و کوین بیس بوده است. با این حال، به دنبال توقف پشتیبانی از دلار آمریکا در شعبه آمریکایی بایننس (Binance.US) و همچنین، حذف ۳ رمزارز کاردانو، سولانا و پالیگان از پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood)، شرایط بد بازار را تشدید کرد.


در این میان، شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale) هم درخواستی را به SEC ایالات متحده ارسال کرده که بر اساس آن، به دنبال انصراف از ثبت صندوق تراست فایل کوین است. همان‌طور که در اخبار قبلی رمزارز نیوز گزارش شد، فایل کوین هم یکی از رمزارزهایی است که کمیسیون SEC آن را اوراق بهادار می‌داند.


از طرفی، بازارسازانی مانند Jump Crypto و Cumberland در حال برداشت تمام نقدینگی خود و تخلیه رمزارزهایشان به صرافی‌های بایننس و کوین بیس هستند. به نظر می‌رسد که عدم تمایل شرکای Binance.US برای همکاری با این صرافی، باعث فروش عمده در بازار شده است. شایعه شده است که صندوق Scimitar Capital، دو میلیارد دلار آلت کوین را در اواخر دیشب نقد کرده است.


علاوه بر این، گزارش شده که بیش از ۴ تریلیون توکن شیبا به ارزش میلیون‌ها دلار، آن‌استیک شده و سپس، به صرافی بایننس انتقال داده شده است.


همه این عوامل دست به دست هم داده و افت قابل‌توجه قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال را به همراه داشته است.


انتهای خبر

0
0