تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/03
08:35
#خوب_است_بدانیم_که چهارشنبه 3 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 76- 2) ارزش معاملات خرد 4.2همت 3) خالص معاملات کد...

#خوب_است_بدانیم_که چهارشنبه ۳ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۷۶-



۲) ارزش معاملات خرد ۴.۲همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۳.۰۷٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: جنگی 💀



۶) مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی پیش‌بینی کرد که دولت تا پایان سال ۱۴۰۲ برای تامین بودجه عمومی به حدود ۳۸۰ هزار میلیارد تومان منابع جدید نیاز داشته باشد. با این حال ممکن است این کسری با عدم تخصیص برخی هزینه‌ها مطابق با روال سال‌های گذشته کاهش یابد.



۷) تراز منابع و مصارف دولت در چهارماهه سال جاری با توجه به عدم تحقق کامل منابع، ۵۱هزار میلیارد تومان کسری داشته که از طریق صندوق توسعه ملی و حساب خزانه تامین شده است.



۸) سخاش، سبجنو، سبهان خبر از تجدید ارزیابی دادند. این شایعه در بازار شنیده می شود که شستا به تمامی هلدینگ های زیرمجموعه ابلاغ کرده تا تجدید ارزیابی دهند. سیمان، دارو و بسیاری دیگر از صنایع و نمادها از زیرمجموعه های گروه شستا هستند.



۹) آژانس بین المللی انرژی می گوید " تقاضا برای گاز طبیعی طی چهار دهه آینده کمتر از میزانی است که قبلا پیش بینی شده بود. علت این تغییر دیدگاه، افزایش استفاده از انرژی های تجدیدپذیر است."



۱۰) وان دیجیتال چین در نخستین معامله فرامرزی برای یک میلیون بشکه نفت در بورس نفت و گاز طبیعی شانگهای از شرکت پترو چاینا اینترنشنال، مورد استفاده قرار گرفت.



۱۱) کامولیدی نوشت "آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای سوخت فسیلی تا سال ۲۰۳۰ به اوج خواهد رسید."



۱۲) تحلیلگران بانک آمریکا به طور کامل در مورد افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر متقاعد نشده‌اند، اما عقیده دارند که هیچ حرکتی در ماه نوامبر انجام نخواهد شد. آنها می گویند " در جلسه ۳۱ اکتبر / ۱ نوامبر نرخ بهره تغییر نخواهد کرد."



۱۳) وزارت بازرگانی ایالات متحده روز پنجشنبه تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم را اعلام خواهد کرد ، گزارش شاخص قیمت مصرف کننده هم در روز جمعه منتشر خواهد شد و فعالان اقتصادی به آن وزن می دهند.



۱۴) نیویورک تایمز نوشته است "مقام‌های این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند که تل‌آویو طرح مشخصی برای اعزام نیروهای زمینی به غزه ندارد و تردید دارند بتواند هدف ادعایی اسرائیل را محقق کند."



۱۵) آمریکا و متحدان آن در حال اعزام نیروهای بیشتری به حوزه سنتکام( خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی) هستند. این فقط برای موضوع غزه نیست بلکه به نظر می رسد آمریکا اعتقاد دارد که وضعیت منطقه به سمت بی ثباتی بیشتر و احتمالا جنگ سراسری می رود.



۱۶) ماکرون در دیدار با محمود عباس گفت "باید ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با حماس تشکیل شود." (این خبر را یورونیوز منتشر کرده و عجیب است که در دیدار با محمود عباس چنین جمله ای گفته باشد. برخی منابع اینچنین نوشته است که مکرون پس از دیدار با مقام‌های اسرائیل در تل‌آویو به ایجاد یک ائتلاف جهانی علیه حماس پیشنهاد داد.)



۱۷) سند همکاری بین وزارتخانه های دفاع فرانسه و ارمنستان امضا شد. در همین راستا، ابراهیم رییسی، بطور جداگانه با وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در تهران دیدار کرد.



۱۸) اکونومیست معتقد است ایران بدون درگیری مستقیم ، از طریق حلقه منطقه ای خود سطح تنش را به زیان اسرائیل و غرب بالا برده ، روند عادی سازی روابط با اسرائیل را مختل کرده و در حالیکه بالاترین فروش نفت را در سال‌های اخیر دارد از افزایش قیمت نفت سود می برد.



۱۹) نیروهای مقاومت موسوم به «گردان‌های وعده حق» طی بیانیه‌ای نیروهای آمریکا در کویت و امارات را تهدید کردند.



۲۰) سخنگوی ارتش اسرائیل می گوید "اگر گروگان‌ها بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند، آتش بس در غزه برقرار خواهد شد."



۲۱) بکام در خصوص فروش محصولات، وتجارت در خصوص فروش دارایی و تاپکیش در خصوص قرارداد فروش محصول شفاف سازی داد. همچنین وبانک، سهام خود در شدوص را به صندوق بازنشستگی بانک ها فروخت.

انتهای خبر

0
0