رمزارز نیوز
1401/02/01
17:15
سایت کوین لابستر چیست؟ آموزش کامل کار با سایت Coinlobster

امکان استفاده از قراردادهای فیوچرز بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در چندین صرافی وجود دارد و یافتن بهترین… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


ابزار دفتر سفارش ترکیبی (Combined Orderbook) چرا داده‌های مربوط به قراردادهای آتی در همه صرافی‌ها در سایت کوین لابستر گنجانده نشده است؟ کدام صرافی بهترین قیمت را برای خرید (long)/ فروش (short) دارد؟ کدام صرافی بیشترین حجم معاملات را دارد؟ کدام صرافی بیشترین میزان لیکوییدیشن را دارد؟ چگونه می‌توان فرصت‌های آربیتراژ را پیدا کرد؟ سایر ابزارهای سایت Coinlobster خلاصه مطلب امکان استفاده از قراردادهای فیوچرز بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در چندین صرافی وجود دارد و یافتن بهترین فرصت‌های معاملاتی، در گرو نظارت بر همه آنها است. اما مشکلی که وجود دارد این است که رابط این صرافی‌ها با هم تفاوت دارد و قیمت‌ها هم آنقدر سریع تغییر می‌کنند که مقایسه آنها با نگاه کردن به صفحات جداگانه دشوار است. سایت کوین لابستر (CoinLobster) ابزاری هیجان‌انگیز است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد دفاتر سفارش بازارهای فیوچرز و اسپات در چندین صرافی بزرگ را به صورت آنی و همزمان مشاهده کنند. برای آشنایی بیشتر با سایت Coinlobster و امکانات جذاب آن، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.


ابزار دفتر سفارش ترکیبی (Combined Orderbook)

ابزار دفتر سفارش ترکیبی، محصول اصلی ارائه‌شده توسط سایت کوین لابستر است. این ابزار برای دریافت داده‌ها از چندین صرافی و نمایش همه آنها با هم در یک قالب طراحی شده که به معامله‌گران اجازه می‌دهد به راحتی آنچه را که در بازار در حال رخ دادن است، در یک نگاه مشاهده کنند.


در حال حاضر، ابزار دفتر سفارش سایت کوین لابستر داده‌های مربوط به تراکنش رمزارزهای بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، ریپل (XRP)، پولکادات (DOT)، دوج کوین (DOGE) و شیبا (SHIB) را پردازش می‌کند و به نمایش می‌گذارد.


بسته به رمزارز انتخابی شما، این ابزار داده‌های مربوط به معاملات فیوچرز را در صرافی‌های بیتمکس (Bitmex)، بای‌بیت (Bybit)، کراکن فیوچرز (Kraken Futures)، بایننس فیوچرز (Binance Futures) و اف‌تی‌ایکس فیوچرز (FTX Futures) و همچنین، داده‌های مربوط به معاملات اسپات را در صرافی‌های کوین بیس پرو (Coinbase Pro)، بیت استمپ (Bitstamp)، بایننس، اف‌تی‌ایکس و بیتفینکس (Bitfinex)، پردازش می‌کند و به صورت همزمان نمایش می‌دهد.

سایت کوین لابستر

جشنواره نوروزی دوج کوین رایگان با ثبت نام در صرافی بیتکس۲۴ میتونی ۱۰ دوج کوین و ۲ تتر رایگان هدیه بگیری!


دریافت جایزه بسته به استراتژی معاملاتی شما، داده‌های ارائه‌شده در سایت Coinlobster را می‌توان برای اهداف متفاوتی به کار برد؛ از جمله مشاهده فرصت‌های آربیتراژ (Arbitrage)، تخمین ارزش واقعی رمزارز، به دست آوردن نقدینگی نسبی، مشاهده جزئیات سفارش‌ها در دفتر سفارش و بررسی روند قیمت.


چرا داده‌های مربوط به قراردادهای آتی در همه صرافی‌ها در سایت کوین لابستر گنجانده نشده است؟

قراردادهای آتی ارزهای دیجیتال در انواع مختلفی وجود دارند و فقط تعداد کمی از این قراردادها به طور مستقیم در صرافی‌های مختلف قابل مقایسه هستند. سایت Coinlobster تصمیم گرفته که ابتدا با صرافی‌هایی که قراردادهای آتی دائمی معکوس (inverse perpetual) را فهرست می‌کنند، شروع به کار کند؛ آنهایی که به ‌طور خودکار تمدید می‌شوند و مانند بیتمکس بر اساس دلار آمریکا هستند.


در مقابل، برخی از صرافی‌ها قراردادهای آتی دائمی وانیل (vanilla perpetual) را فهرست کرده‌اند. اگرچه این قراردادها هم به ‌طور خودکار تمدید می‌شوند، ولی بر مبنای بیت کوین هستند. این موضوع باعث می‌شود که پویایی قیمت متفاوت باشد و نمایش آنها در یک دفتر سفارش، گمراه‌کننده شود.


کدام صرافی بهترین قیمت را برای خرید (long)/ فروش (short) دارد؟

بخش دفتر سفارش (ORDERBOOK) در پایین صفحه سمت چپ، داده‌های تجمعی دفاتر سفارش را در چندین صرافی نشان می‌دهد. در تصویر زیر می‌بینید که بالاترین قیمت فروش بیت کوین (داده‌های قرمز رنگ)، ۴۰,۲۰۲٫۵ دلار است. لوگوهای سمت راست نشان می‌دهند که بیت کوین با این قیمت در صرافی بیتمکس وجود دارد و مجموع حجم معاملات در این سطح، برابر با ۰٫۰۱۷۴ BTC است. در مقابل، پایین‌ترین قیمت خرید بیت کوین (داده‌های سبز رنگ)، در صرافی بیت‌استمپ مشاهده می‌شود که برابر با ۴۰,۲۰۱٫۸۹ دلار و حجم معاملات در این سطح، برابر با ۰٫۰۰۹۳ BTC است.

آموزش سایت کوین لابستر

کدام صرافی بیشترین حجم معاملات را دارد؟

در بخش معاملات (Trades)، پایین صفحه بخش میانی، شما می‌توانید آخرین معاملات انجام‌‌شده برای هر رمزارز را مشاهده کنید. در این بخش، اطلاعاتی همچون قیمت رمزارز، حجم معامله، زمان انجام معامله، نوع معامله (خرید/ فروش) و صرافی‌ای که معامله در آن انجام شده، ارائه شده است.

آموزش سایت کوین لابستر

کدام صرافی بیشترین میزان لیکوییدیشن را دارد؟

در بخش لیکوییدیشن (LIQUIDATIONS)، پایین صفحه سمت راست، شما می‌توانید آخرین موقعیت‌های معاملاتی لیکوییدشده در هر قیمت و در هر صرافی را مشاهده کنید. همچنین، رنگ سبز و قرمز اعداد نشان می‌‌دهد که آن موقعیت معاملاتی لیکوییدشده، لانگ بوده است یا شورت.

آموزش سایت کوین لابستر

چگونه می‌توان فرصت‌های آربیتراژ را پیدا کرد؟

شناسایی فرصت‌های آربیتراژ از طریق داده‌های ارائه‌شده در سایت Coinlobster واقعا آسان است. تنها کاری که لازم است انجام دهید، نگاهی به بخش دفتر سفارش و یافتن موقعیتی است که در آن، قیمت فروش بالاتر از قیمت خرید باشد. برای مثال، در تصویر زیر می‌بینید که بالاترین قیمت فروش بیت کوین در صرافی بیتمکس و برابر با ۴۰,۲۰۲٫۵ دلار است. در مقابل، کمترین قیمت خرید بیت کوین در صرافی بیت‌استمپ و در ۴۰,۲۰۱٫۸۹ دلار مشاهده می‌شود. در چنین شرایطی، خرید در صرافی بیت‌استمپ و فروش در صرافی بیتمکس، می‌تواند آغازگر یک معامله آربیتراژ باشد. البته این امر به عوامل دیگری هم بستگی دارد؛ مانند فاندینگ ریت (funding rate) در هر صرافی.

سایت Coinlobster

سایر ابزارهای سایت Coinlobster

اگرچه ابزار دفتر سفارش ترکیبی، مهم‌ترین ابزار ارائه‌شده توسط سایت کوین لابستر است، اما این سایت بخش‌های مفید دیگری هم دارد که در ادامه به صورت مختصر به معرفی آنها می‌پردازیم:


معاملات دیفای ترکیبی (Combined DeFi Trades)

در این بخش شما می‌توانید جزئیات معاملات جفت ارزهای دیفای مختلف را به صورت همزمان در سه صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ نسخه ۲ (Uniswap V۲)، یونی سواپ نسخه ۳ (Uniswap V۳) و سوشی سواپ (Sushiswap)، مشاهده کنید.


از جمله اطلاعاتی که در این بخش ارائه شده است، می‌توان به زمان تراکنش، ارزش دلاری تراکنش، ارزش تراکنش در قالب هر کدام از جفت ارزها، صرافی‌ای که تراکنش در آن انجام شده و هش تراکنش، اشاره کرد.

سایت Coinlobster

مشاهده فعالیت نهنگ‌ها (Whale Watching) و معاملات نهنگ‌های دیفای (DeFi Whale Trades)

در این دو بخش شما می‌توانید تراکنش‌های سرمایه‌گذاران بزرگ یا به اصطلاح نهنگ را در بازه زمانی ۲۴ ساعته مشاهده کنید.


همان‌طور که می‌دانید، فعالیت نهنگ‌ها تاثیر زیادی بر شرایط بازار کریپتو دارد. در واقع، نحوه تغییرات قیمتی رمزارزها در اکثر مواقع به تصمیمی که نهنگ‌ها اتخاذ می‌کنند، برمی‌گردد. بنابراین، با استفاده از این ابزار سایت Coinlobster و بررسی فعالیت نهنگ‌ها، تا حدودی می‌توان به نزولی یا صعودی بودن بازار پی برد.

سایت Coinlobster

بررسی اجمالی بازار (Market Overview)

در این بخش شما می‌توانید تغییرات مثبت یا منفی قیمت رمزارزها و همچنین، کمترین، بیشترین و متوسط قیمت آنها را در ۲۴ ساعت گذشته مشاهده کنید.

سایت Coinlobster

خلاصه مطلب

در این مقاله به آموزش سایت کوین لابستر و امکانات جذاب آن پرداختیم.


همان‌طور که گفته شد، سایت کوین لابستر با ارائه محصولات مفیدی همچون ابزار دفتر سفارش ترکیبی، امکان مشاهده و مقایسه داده‌های مربوط به معاملات انجام‌شده در چند صرافی بزرگ را به صورت همزمان برای کاربران فراهم می‌کند. علاوه بر این، امکان مشاهده معاملات دیفای در چند صرافی غیرمتمرکز بزرگ و همچنین، ردیابی فعالیت نهنگ‌ها هم از طریق سایت Coinlobster وجود دارد.


بنابراین، می‌توان گفت که سایت کوین لابستر، ابزاری جذاب و مفید برای معامله‌گران حوزه رمزارزها است. البته، در نظر داشته باشید که این تازه شروع کار سایت کوین لابستر است و تیم آن قصد دارد در آینده ابزارها و داده‌های مربوط به صرافی‌های بیشتری را ارائه دهد.


انتهای خبر

0
0