رمزارز نیوز
1402/03/16
12:48
ماجرای هک ۳۵ میلیون دلاری کیف پول اتمیک چیست؟

میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال متعلق به مشتریان کیف پول اتمیک (Atomic) دزدیده شد. کیف پول اتمیک یک کیف پول… مطالعه مطلب ...

میلیون‌ها دلار ارز دیجیتال متعلق به مشتریان کیف پول اتمیک (Atomic) دزدیده شد.


کیف پول اتمیک یک کیف پول رمزارزی است که هم بر روی دستگاه‌های تلفن همراه و هم در رایانه‌های رومیزی کار میکند. این کیف پول توسط پلتفرم‌های متعددی از جمله ویندوز، اندروید، iOS، macOS و لینوکس، پشتیبانی می‌شود. کیف پول اتمیک ادعا می‌کند که بیش از ۵ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.


به گزارش رمزارز نیوز، روز شنبه، توسعه‌دهندگان پروژه اعتراف کردند که داده‌های کاربرانشان به خطر افتاده است. طبق گزارش‌ها، در این هک، بیش از صد آدرس در معرض خطر قرار گرفته و رمزارزهایی همچون بیت کوین، اتریوم، ترون، کاردانو، ریپل، پولکادات، کازماس، الگوراند، آوالانچ، لایت کوین و دوج ‌کوین، به سرقت رفته است.


گزارش‌های اولیه حاکی از سرقت حدود ۳۵ میلیون دلار است. در این حمله، بزرگترین قربانی ۷٫۹۵ میلیون دلار در قالب USDT از دست داده است. به گزارش پلتفرم ZachXBT، ارزش رمزارزهای به سرقت رفته در ۵ خسارت بزرگ نیز در مجموع ۱۷ میلیون دلار بوده است.


لازم به ذکر است‌که از فوریه ۲۰۲۱، آسیب‌پذیری‌هایی در کیف پول اتمیک گزارش شده بود. در آن سال، شرکت حسابرسی Least Authority اعلام کرد که کیف پول اتمیک «در حفاظت از دارایی‌های کاربر و داده‌های خصوصی به اندازه کافی ایمن نیست».


به دنبال انتشار این اخبار، شرکت امنیت بلاکچین Elliptic نیز گزارش داده که تیم تحقیقاتی آن، انتقال وجوه سرقتی از کیف پول اتمیک را تا میکسر رمزارزی Sinbad.io ردیابی کرده است. گفته می‌شود که این میکسر قبلا برای شستشوی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دارایی رمزارزی توسط گروه هکری لازاروس کره شمالی مورد استفاده قرار گرفته است.


در حال حاضر، تیم توسعه‌دهنده کیف پول اتمیک با همکاری شرکت‌های امنیتی، در حال بررسی تعداد قربانیان و به دنبال شناسایی عوامل حمله احتمالی، است.


انتهای خبر

0
0