دنیای بورس
1403/06/19
15:53
صعود بورس با نیروی حقیقی

اکوایران: امروز بورس تهران با چاشنی پول حقیقی صعود کرد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۷ هزار و ۸۰۵ واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۹۵ هزار و ۸۹۲ واحد رسید.



شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۴ هزار و ۷۱۷ واحدی در رقم ۶۶۶ هزار و ۱۴۷ واحدی ایستاد.


شاخص کل فرابورس ۱۰۲ واحد رشد کرد به رقم ۲۱ هزار و ۳۵۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش ۹۶۳ واحد به سطح ۱۱۵ هزار و ۱۴۱ واحد رسید.


ورود پول حقیقی به بورس تهران

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۴۹۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.


امروز نماد خاهن بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن ۴۲ میلیارد تومان بود. پس از خاهن، نمادهای فولاد و فملی بیشترین ورود پول را داشتند.


در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای ثفارس، زاگرس و ومهان تعلق داشت.


صعود بورس با نیروی حقیقی‌18

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، شپنا و شبندر نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای وغدیر، فملی و فارس نمادهای قرمزپوشی بودند که بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.


در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، وسپهر و خاور بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای کگهر، حسینا و وگردش بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.


در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، خنور و کرومیت بیشترین تراکنش را داشتند.


ارزش معاملات بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۱۱ هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴۰۲ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان بود که ۹۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.


امروز ارزش معاملات خرد سهام با رشد ۷ درصدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم ۳ هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان رسید.


صعود بورس با نیروی حقیقی‌14

جدول ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۵۴ میلیارد تومان بود.


پس از فولاد، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و خاهن رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد حکشتی و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.


در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد ۸۴۳ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۳۸ سهم در صدر قرار گرفته است. خاهن در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد شستا و حفارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.


صف‌های خرید و فروش بورس

در معاملات دوشنبه، ۱۸۳ نماد صف خرید داشتند و ۸۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۸۴۷ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۹ درصدی به رقم ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.


نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

صعود بورس با نیروی حقیقی‌3
انتهای خبر

0
0