ایبنا
1400/10/25
14:08
کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحدی معادل ۰.۸۷ درصدی به یک میلیون و ۳۲۲ هزار و ۶۳۴ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۱۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۹۸۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات نخستین روز کاری هفته (شنبه بیست‌وپنجم دی‌ماه ۱۴۰۰)، شاهد نزول همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۸۷۹ واحدی معادل ۰.۸۷ درصد به رقم ۳۲۷ هزار و ۴۱۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۳۵۷۳ واحدی، عدد ۳۵۰ هزار و ۱۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۴۶ واحدی به رقم ۲۲۰ هزار و ۱۱۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۶۱۷۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۷۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۱۹۲ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۹ هزار و ۹۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۱۸۲۱۹ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۳۵ هزار و ۷۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی خودرو، کگل، پارسان، وبملت و شتران با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شفن، فملی و بوعلی تاثیر مثبت در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۵ میلیارد و ۳۲۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۱۴ هزار و ۹۰۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۰ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد بکاب (صنایع جوشکاب یزد) با ۴.۹۶ درصد افت و پس از آن، نمادهای ختوقا، خشرق، ختور و خودرو بود. همچنین نماد معاملاتی غپاک (لبنیات پاک) با ۴.۹۶ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای پسهند، شفن، ثامان و شسینا قرار گرفتند.



انتهای خبر

0
0