آکادمی هلاکوئی
1401/06/12
11:59
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۱۲ شهریور)

روز جمعه بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)…

روز جمعه بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) هر دو اندکی کاهش یافتند، زیرا بعد از دریافت آخرین گزارش مشاغل ایالات متحده مشخص شد نرخ بیکاری اندکی افزایش یافته است اما به اندازه کافی برای تغییر وضعیت بازار کار قدرت نداشت.


روز گذشته قیمت بیت کوین به زیر ۲۰۰۰۰ دلار رسید و بعد از نوسانات اندک، در همین ناحیه باقی ماند. این دارایی دیجیتال اکنون با قیمت ۱۹۹۱۴ دلار ترید می شود که حدود ۱ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت گذشته را نشان می دهد. ارزش بازار آن نیز تا مرز ۳۸۱.۱۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.


بر اساس تازه ترین گزارش وضعیت اشتغال، رشد مشاغل در ماه آگوست (مرداد و شهریور) با ۳۱۵۰۰۰ شغل در مقایسه با ۵۲۶۰۰۰ شغل ماه جولای (تیر و مرداد) کاهش یافته است. البته ناگفته نماند که تحلیلگران افزایش ۳۰۰۰۰۰ شغل برای ماه آگوست را پیش بینی کرده بودند. نرخ بیکاری نیز از ۳.۵٪ مورد انتظار به ۳.۷ درصد رسیده است.


حقوق و دستمزد بخش تولید با ۲۲۰۰۰ شغل جدید در مقابل ۱۸۰۰۰ شغل مورد انتظار، وضعیت بهتری را نشان می دهد. درحالی که حقوق و دستمزد بخش دولتی ۷۰۰۰ مورد افزایش داشته است که ۸۵ درصد نسبت به افزایش ماه جولای (تیر و مرداد) و ۶۵ درصد از رقم ۲۰۰۰۰ مورد انتظار کمتر می باشد. تاثیر این داده های اقتصادی بر ارزش گذاری دارایی های دیجیتال، به موضع فدرال رزرو در مورد تورم و سیاست های اتخاذ شده این بانک مرکزی بستگی دارد.


روز گذشته، بازارهای مالی سنتی نیز همگام با بازار کریپتو سقوط کردند، به طوری که میانگین صنعتی داوجونز و S&P ۵۰۰ به ترتیب ۱.۱٪ و ۱٪ و شاخص نزدک کامپوزیت حدود ۱.۳ درصد کاهش یافتند. در بازار کالاها، قیمت نفت خام با افزایش ۰.۳۸ درصدی، به افت سه روزه خود پایان داد، در حالی که گاز طبیعی ۴.۲ درصد کاهش را تجربه کرد. وضعیت حاکم بر بازارهای مالی بار دیگر روحیه ریسک گریزی را تقویت کرده است تاجایی که شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو تا عدد ۲۱ کاهش یافته و عمیقا در منطقه “ترس شدید” فرو رفته است.


بازار12 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (12 شهریور)

بازار آلتکوین ها نیز از ریزش اخیر در امان نبوده است. اتریوم به عنوان بزرگ ترین آلتکوین بازار، از دیروز حدود ۱.۳۵ درصد کاهش یافته و به حدود ۱۵۶۶ دلار رسیده است. بایننس کوین (۰.۳۰-٪) در حدود ۲۷۶ دلار در نوسان است؛ ریپل (۱.۳۹-٪) و سولانا (۱.۲۱-٪) نیز قرمزپوش شده اند. در همین حال، کاردانو (۲.۷۶٪) و دوج کوین (۰.۷۰٪) با اندکی رشد به منطقه سبز وارد شده اند.


در میان رمزارزهای دارای ارزش بازار کم و متوسط، فایل کوین حدود ۱۳ درصد افزایش یافته و به ۶.۵۰ دلار رسیده و برنده امروز محسوب می شود.


به علاوه، بازارساز خودکار توکن هایNFT یعنی Sudoswap توکن حاکمیتی خود را از طریق ایردراپ منتشر می کند؛ دارندگان توکن بومی مجموعه xmon یعنی XMON، حدود ۴۱.۹ درصد از عرضه اولیه ۶۰ میلیونیSUDO را دریافت خواهند کرد.


درنهایت، ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده به ۹۷۸.۷۰ میلیارد دلار رسیده است. با توج به عملکرد ضعیف تر بیت کوین نسبت به آلتکوین ها، چیرگی آن بر بازار تا مرز ۳۸.۹٪ کاهش یافته است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0