سنا
1401/04/13
13:16
سبزپوشی شاخص‌های منتخب بورس و فرابورس

در جریان معاملات سومین روز هفته، ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۸۶ واحد افزایش به رقم ۴۲۰ هزار و ۶۵۲ واحد رسید؛ همچنین، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۴ هزار و ۱۶۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در سومین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۳۴۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۲ هزار و ۱۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۸ هزار و ۹۸۵ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۳ هزار و ۳۱۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۱ هزار و ۸۴۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۳ هزار و ۶۹۳ معامله به ارزش یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۷ هزار و ۵۴۳ معامله به ارزش یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال و گروه سرمایه‌گذاری‌ها با ۱۲ هزار و ۶۴۱ معامله به ارزش یک هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۴۱۴ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۴۰۵ واحد، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۴۰۰ واحد، شرکت میبن انرژی خلیج فارس با ۳۸۸ واحد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۳۳۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۲۴ واحد، شرکت پتروشیم یبوعلی سینا با ۷۶ واحد، شرکت پتروشیمی شازند با ۷۵ واحد، شرکت توسعه صنایع بهشهر با ۶۸ واحد و شرکت صنعت غذایی کوروش با ۶۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (‌دوشنبه، ۱۳ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۴۴.۹۶ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۲۴۰ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۹۸۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰۵ هزار و ۸۳۳ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۱۰.۴۱ واحد، شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۵.۶۹ واحد، بیمه سامان با ۴.۶۷ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۳.۵۹ واحد و شرکت پتروشیمی زاگرس با ۲.۲۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۶.۶۸ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره ۲.۱۶ واحد، شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۲ واحد، شرکت بین‌المللی ساروج بوشهر با ۱.۶۴ واحد و شرکت صنعتی مینو با ۱.۴۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0