اقتصاد آنلاین
1400/05/18
16:13
گزارش روزانه صندوق های ETF (۱۸مرداد۱۴۰۰) /ثبت ارزش معاملات ۳۹۰میلیارد تومانی برای صندوق امین یکم

در بورس امروز ۷۸میلیارد تومان دارا یکم و حدود ۱۰۵میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقوقی در این صندوق‌ها ۱۱۵میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید


اقتصاد آنلاینهانا پاکمند ؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق امین یکم فردا نماد (امین یکم) با ارزش حدود ۳۹۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پارند پایدار سپهر نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.


حقوقی‌ها حدود ۳۵میلیارد تومان واحدهای صندوق صندوق درآمد ثابت کمند را از حقیقی‌ها خریدند (۲۵درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقیقی نیز بخشی از مالکیت صندوق سرو سودمند مدبران را به ارزش بیش از ۱۷میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۵.۲درصد معاملات).


دارندگان صندوق خصوصی ثروت آفرین فیروزه رشد ۳.۴درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق پارند پایدار سپهر با زیان ۱۱.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۴.۵درصد) در رابطه با صندوق پاداش سرمایه پارس (پادا) در تابلو معاملات نقش ببندد.


دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود ۱۱۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی۱۲درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.


از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود دو هزار و ۳۹۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۱.۷درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کهربا اختصاص یافت.


کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به بیش از هزار و ۵۰۰میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی حدود ۱۱۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۶هزار و ۷۵۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقوقی حدود ۵۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

12

انتهای خبر

0
0