ایبنا
1400/09/07
14:03
شاخص کل بورس مثبت بسته شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۲۹۹ واحدی معادل ۰.۱۰ درصدی به یک میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۳ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۳۲ واحدی به ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه هفتم آذرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۲۲ واحدی معادل ۰.۱۰ درصد به رقم ۳۳۹ هزار و ۲۴۵ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۰۴ واحدی، عدد ۳۷۶ هزار و ۹۹۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۱۹۹ واحدی به رقم ۲۳۶ هزار و ۱۲۸ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۲۲۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۴۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۶ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۸۷۱ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۶۷۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، شستا، وغدیر، شفن، پارسان و ومعادن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، ومعادن و شیراز ، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۳۷۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۲۵ هزار و ۴۴۹ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد وسینا(بانک سینا) با ۴.۹۳ درصد رشد و پس از آن، نمادهای پارس، غپاک، لبوتان و چفیبر بود. همچنین نماد معاملاتی کماسه(تامین ماسه ریخته‌گری) با ۴.۸۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای ونیرو، ختور، کساپا و غدام قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0