رمزارز نیوز
1401/02/27
12:11
این هفته کدام رمزارزها پتانسیل رشد دارند؟ (هفته چهارم اردیبهشت)

داده‌ها نشان می‌دهند که وضعیت بیت کوین (BTC) در تعطیلات آخر هفته نسبتا آرام بود و معامله‌گران سعی در بازسازی… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. بیت کوین ۲. دیسنترالند ۳. میکر ۴. زی کش ۵. توکن کوکوین داده‌ها نشان می‌دهند که وضعیت بیت کوین (BTC) در تعطیلات آخر هفته نسبتا آرام بود و معامله‌گران سعی در بازسازی بازارها پس از شکست رمزارز ترا (LUNA) دارند. با این حال، به دلیل عدم وجود حمایت عوامل کلان، انتظار می‌رود که روند بهبود بازار کریپتو کند باشد.


به گزارش سایت کوین‌تلگراف، شرکت تحقیقاتی دلفی دیجیتال در گزارش اخیر خود اعلام کرده که افزایش شاخص دلار آمریکا (DXY)، شاخص قدرت نسبی ۱۴ ماهه آن را برای اولین بار از اواخر سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۶ به بالای ۷۰ رسانده است. از نظر تاریخی، ۱۱ مورد از ۱۴ مورد این‌چنینی منجر به افزایش ۵٫۷ درصدی DXY در ۱۲ ماه بعد شده است. اگر همبستگی معکوس بین DXY و بیت کوین دست نخورده باقی بماند، این موضوع می‌تواند برای سرمایه‌گذاران کریپتو دردسر ایجاد کند.


اگرچه بازار کریپتو در روند نزولی قرار دارد، اما رالی‌های جزئی می‌توانند فرصت معاملات کوتاه‌مدت را فراهم کنند. بیایید نمودار ۵ رمزارز را که در صورت بهبود احساسات ممکن است با رشد قیمت مواجه شوند، با هم بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

در ۱۳ می، بیت کوین تلاش کرد تا یک جهش قوی داشته باشد، اما فتیله بلند کندل روزانه آن نشان می‌دهد که خرس‌ها نمی‌خواهند تسلیم شوند. با این حال، یک نکته مثبت جزئی این که خرس‌ها نتوانسته‌اند قیمت را زیر سطح حمایت حیاتی ۲۸،۸۰۵ دلار حفظ کنند.


top-5-cryptos-btc-mana-mkr-zec-kcs

نمودار روزانه BTC/USDT. در مسیر صعودی، بیت کوین با مقاومت سطح ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی اصلاحی (۳۱،۷۲۱ دلار) و میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۳۳،۹۸۵ دلار) مواجه است. اگر قیمت از هر یک از این مقاومت‌ها کاهش یابد، خرس‌ها سعی خواهند کرد جفت BTC/USDT را به زیر ۲۶،۷۰۰ دلار سوق دهند. اگر آنها موفق شوند، روند نزولی از سر گرفته خواهد شد. در چنین شرایطی، اولین حمایت در نزدیکی ۲۵ هزار دلار و پس از آن، نزدیک به سطح ۲۱،۸۰۰ دلار قرار دارد.


در مقابل، اگر خریداران قیمت را به بالای سطح ۶۱٫۸ درصد فیبوناچی اصلاحی (۳۴،۸۲۳ دلار) برسانند، فشار فروش ممکن است کاهش یابد. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش شدید قیمت تا میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه (۳۹،۶۲۶ دلار) شود، جایی که انتظار می‌رود خرس‌ها دوباره چالش بزرگی را ایجاد کنند.


۲. دیسنترالند

دیسنترالند در چند روز گذشته در یک روند نزولی قوی بوده است. با این حال، گاوها در ۱۲ می به شدت از کاهش قیمت به ۰٫۶ دلار دفاع کردند که منجر به بازگشت قیمت این رمزارز به EMA ۲۰ روزه (۱٫۳۶ دلار) شد.


top-5-cryptos-btc-mana-mkr-zec-kcs

نمودار روزانه MANA/USDT. اگر قیمت از سطوح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها دوباره سعی خواهند کرد تا حمایت ۰٫۶ دلاری را دوباره آزمایش کنند. شکست و بسته شدن قیمت به زیر این سطح می‌تواند نشان‌دهنده از سرگیری روند نزولی باشد. در این صورت، جفت MANA/USDT می‌تواند تا سطح روانی ۰٫۵ دلار سقوط کند.


در مقابل، اگر گاوها موفق به حفظ سطوح فعلی شوند، نشان می‌دهد که معامله‌گران با کاهش قیمت خرید می‌کنند. این موضوع می‌تواند منجر به افزایش قیمت به بالای EMA ۲۰ روزه شود. اگر این اتفاق بیفتد، این جفت می‌تواند به SMA ۵۰ روزه (۱٫۹۴ دلار) صعود کند.


۳. میکر

در ۱۲ می، قیمت میکر از حمایت روانی در ۱،۰۰۰ دلار برگشت که نشان می‌دهد گاوها با تمام توان از این سطح دفاع می‌کنند. روز بعد، گاوها قیمت را به SMA ۵۰ روزه (۱،۷۵۴ دلار) رساندند، اما فتیله بلند روی کندل روزانه، فروش قوی در سطوح بالاتر را نشان می‌دهد.


top-5-cryptos-btc-mana-mkr-zec-kcs

نمودار روزانه MKR/USDT. با این حال، یک نشانه مثبت این است که گاوها تسلیم نشده‌اند. افزایش شیب EMA ۲۰ روزه (۱،۴۴۰ دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) بالاتر از نقطه میانی، یک مزیت برای خریداران است. اکنون گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالاتر از SMA ۵۰ روزه برسانند. اگر آنها موفق شوند، مسیر برای صعود احتمالی به SMA ۲۰۰ روزه (۲،۱۷۹ دلار) هموار خواهد شد.


در مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی یا SMA ۵۰ روزه کاهش یابد، فروش قوی در سطوح بالاتر را نشان می‌دهد. اگر خرس‌ها قیمت را پایین‌تر از EMA ۲۰ روزه نگه دارند، حرکت صعودی می‌تواند تضعیف شود.


۴. زی کش

زی کش در چند روز گذشته با موفقیت حمایت در سطح ۸۱ دلار را حفظ کرده است. اگرچه در روزهای ۱۱ و ۱۲ می، خرس‌ها قیمت را به زیر این حمایت رساندند، اما نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند. این موضوع نشان‌دهنده تقاضای قوی از سوی گاوها است.


top-5-cryptos-btc-mana-mkr-zec-kcs

نمودار روزانه ZEC/USDT. جفت ZEC/USDT اکنون می‌تواند تا EMA ۲۰ روزه (۱۱۴ دلار) افزایش یابد. این سطح به عنوان یک مانع قوی در طول پولبک قبلی عمل کرده بود. بنابراین، خرس‌ها دوباره سعی خواهند کرد تا در این سطح، روند بهبود را متوقف کنند. اگر آنها موفق شوند، قیمت می‌تواند دوباره به حمایت حیاتی در ۸۱ دلار کاهش یابد. در صورتی که خرس‌ها قیمت را زیر این سطح حفظ کنند، روند نزولی از سر گرفته خواهد شد.


از طرف دیگر، اگر گاوها قیمت را به بالاتر از EMA ۲۰ روزه برسانند، این جفت ممکن است تا ۱۳۵ دلار صعود کند، جایی که خرس‌ها ممکن است دفاع قوی‌ای از خود نشان دهند. برای تغییر روند، گاوها باید قیمت را به بالاتر از SMA ۲۰۰ روزه (۱۵۰ دلار) برسانند.


۵. توکن کوکوین

قیمت توکن کوکوین در ۱۲ می به شدت از حمایت ۹ دلاری بازگشت. طی این رالی، توکن کوکوین توانست مقاومت سطح ۳۸٫۲ درصد فیبوناچی اصلاحی (۱۲٫۸۹ دلار) را از سر راه بردارد.


نمودار روزانه KCS/USDT.

نمودار روزانه KCS/USDT. جفت KCS/USDT اکنون می‌تواند تا سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی (۱۴٫۹۵ دلار) و سپس، تا مقاومت بحرانی در EMA ۲۰ روزه (۱۵٫۴۵ دلار) افزایش یابد. غلبه بر این سطوح مقاومتی مهم، می‌تواند نشانه پایان یافتن روند نزولی باشد.


برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطوح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها دوباره تلاش خواهند کرد تا این جفت را به زیر حمایت حیاتی در ۹ دلار سوق دهند. اگر این حمایت از دست برود، جفت KCS/USDT روند نزولی خود را از سر خواهد گرفت و احتمال سقوط آن تا ۵ دلار و حتی تا ۴٫۴ دلار وجود دارد.


انتهای خبر

0
0