سنا
1400/05/05
13:41
شروع سبز و پایانی قرمز برای شاخص بورس تهران

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، پنجم امرداد ماه) شاخص کل بورس با کاهش ۸ هزار و ۴۰۱ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۶ هزار و ۱۴۲ واحد کاهش به عدد ۳۹۷ هزار و ۹۱۰ واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص کل (هم‌وزن) با ۶ هزار و ۱۴۲ واحد کاهش به ۳۹۷ هزار و ۹۱۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳ هزار و ۸۸۴ واحد کاهش به ۲۵۱ هزار و ۶۵۷ واحد رسید .


شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۶۱۱ واحد و شاخص بازار دوم کاهش ۲۸ هزار و ۴۳ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه کانه فلزی با ۵۳ هزار و ۹۷۳ معامله به ارزش ۶ هزار و ۱۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۶۲ هزار و ۴۴۵ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۱۷ میلیارد، گروه خودرو با ۴۶ هزار و ۴۸۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۴ هزار و ۲۹۱ معامله و به ارزش ۲ هزار و ۸۴۶ میلیارد و گروه مواد دارویی با ۳۶ هزار و ۸۷۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۱۷ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۲ هزار و ۳۰۰ واحد، شرکت صنعتی و معنی چادرملو با یک هزار و ۵۶۲ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با یک هزار و ۲۱۰ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۹۴۵ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۶۲۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند .


در مقابل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۷۹۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۷۰۳ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۲۶۴ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با یک هزار و ۱۵۶ واحد و شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۷۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند .


همچنین، شرکت دارویی رازک با ۶.۷۳درصد، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با ۵.۲ واحد، شرکت پلی پروپیلن جم با ۵ درصد، شرکت ارتباطات سیار ایران و شرکت پتروشیمی شازند با ۴.۹۹ درصد و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران با ۴.۹۸ واحد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند .


از سوی دیگر، شرکت تولیدی مهرام با ۳۴.۷۲ درصد، شرکت سامان گستر اصفهان با ۳۰ درصد، شرکت داروسازی کوثر با ۸.۴ درصد، شرکت ایران تایر با ۶.۸ درصد و شرکت پالایش نفت تهران با ۶.۳۵ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.


انتهای خبر

0
0