بورس۲۴
1400/07/03
12:59
باخت بزرگان در بورس

ببینید تک سهم ها چه سودی به سرمایه گذاران خود رسانده اند ؛ از ۱۹۰ درصد تا ۴۰ درصد!! چرا صندوق نخریدیم؟ یکی از صندوق ها ۶ ماهه ۴۰ درصد بازدهی داده ؛ بقیه هم ۱۰ تا ۲۰ درصد ؛ از سقوط اخیر بازار هم در امان می ماندیم لیست سهم ها و صندوق های پربازده بازار در کنار مقایسه با عملکرد شاخص در...

باخت بزرگان در بورس

وضعیت بازار در نیمه اول سال؛


اگر در هر یک از بازارهای ارز، سکه و بورس سرمایه گذاری کرده بودید، چقدر سود کسب می کردید؟


بورس۲۴ : در دوره ۶ ماهه ابتدایی سال جاری ارزش معاملات خرد بازار سرمایه به حدود ۶۱۱ هزار میلیارد تومان رسید. در این دوره حقیقی ها بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه و حدود ۲ هزار میلیارد تومان از صندوق های قابل معامله در بازار سرمایه خارج کردند.


از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه میانگین روزانه ارزش معاملات خرد با روند صعودی همراه شد و از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در فروردین به حدود ۲،۵۰۰ میلیارد تومان در اردیبهشت، ۳،۸۰۰ میلیارد تومان در خرداد ماه، بیش از ۶،۴۰۰ میلیلارد تومان در تیر ماه، بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در مرداد و بیش از ۹ هزار میلیارد تومان در شهریور ماه رسید.


در این دوره ۶ ماهه بازدهی شاخص کل ۶ درصد بود. بازدهی دلار ۱۴،۶ درصد و بازدهی یورو ۱۴،۳ درصد بود. سکه طرح جدید ۶،۴ درصد و طرح قدیم ۴،۲ درصد رشد کردند.


با وجود این که دلار و یورو توانستند در نیمه نخست امسال بازدهی بیشتری را نسبت به بازدهی شاخص کل بازار سرمایه به سرمایه گذاران خود هدیه کنند اما در بازار سرمایه تعداد قابل توجهی از شرکت ها بازدهی های چشمگیری را عاید سهامداران خود کردند. به طوری که حتی برخی از شرکت ها بازدهی های چند صد درصدی داشتند و بازدهی بسیاری دیگر از شرکت ها هم چند برابر بازدهی دلار و یورو بود.


در این دوره پربازده ترین صنایع بازار سرمایه به ترتیب محصولات چرمی با حدود ۵۰ درصد بازدهی، بیمه با حدود ۳۲ درصد بازدهی، شیمیایی با ۲۸ درصد بازدهی، سایر واسطه گری های مالی با بیش از ۲۲ درصد و استخراج سایر معادن با حدود ۲۲ درصد بازدهی بودند.


از بین شرکت ها باران، فکمند، پارتین، سپید، فرابورس، کالا، حسیر، نوآور، فگستر، مدیریت، وهامون، میدکو، ولکار و بکاب موفق شدند عنوان پربازده ترین سهام را به خود اختصاص دهند.


در بین صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بازار به ترتیب فراز، زرین، فیروزه، کاریس و آسام بیشترین بازدهی را به سرمایه گذاران دادند.






"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0