بورس پرس
1402/11/08
11:05
۱۴ شرکت با دریافت مجوز افزایش سرمایه ۱۲ تا ۳۸۲ درصدی آماده مجمع شدند

۱۴ شرکت بورسی و فرابورسی، مجوز افزایش سرمایه ۱۲ تا ۳۸۲ درصدی را از سه محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ۱۴ شرکت بیمه پارسیان، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، داده پردازی ایران، قند مرودشت، درخشان تهران، بیمه کوثر، فولاد آلیاژی یزد، تولید نیروی برق دماوند، شیشه دارویی رازی، فنر سازی خاور، سرمایه گذاری توسعه توکا، بیمه کارآفرین و بهداشتی ساینا به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۲۳، ۵۳، ۳۰، ۴۹، ۱۰۰، ۴۰، ۳۴، ۴۲، ۱۳۵، ۱۲، ۱۱۵، ۳۸۲، ۲۵ و ۱۲۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


بر اساس این گزارش، "پارسیان" سرمایه فعلی را از ۱.۳ به ۱.۶ هزار میلیارد تومان می رساند. ۲۱۰ میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و ۹۰ میلیارد تومان دیگر از محل اندوخته برای ا صلاح ساختار مالی صرف می شود.


سرمایه فعلی "فارس" از ۴۸.۹ به ۷۵ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای ج بران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و سرمایه گذاری صورت گرفته، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر و جبران بخشی از مخارج صورت گرفته بابت بازپرداخت بدهی‌ها اعمال می شود.


"فملی" سرمایه فعلی را از ۶۰ به ۷۸ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای ا صلاح ساختار مالی و اجرای طرح توسعه صرف می شود.


سرمایه فعلی "مداران" از ۱۹۵ به ۲۹۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای ا صلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش اعمال می شود.


"قمرو" سرمایه فعلی را از ۲۰۰ به ۴۰۰ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای ا صلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش صرف می شود.


سرمایه فعلی "پدرخش" از ۵۰ به ۷۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای ا صلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی اعمال می شود.


"کوثر" سرمایه فعلی را از ۲.۴ به ۳.۳ هزار میلیارد تومان می رساند. ۶۴۶.۲ میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته و ۲۰۳.۷ میلیارد تومان دیگر از محل اندوخته برای ا صلاح ساختار مالی و الزامات کفایت سرمایه صرف می شود.


سرمایه فعلی "فولای" از ۱۱۲ به ۱۶۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای ا صلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش اعمال می شود.


همچنین "دماوند" سرمایه فعلی را از ۵۵۲ میلیارد به ۱.۳ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل سود انباشته برای ا صلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی صرف می شود.


سرمایه فعلی "کرازی" از ۲.۹ به ۳.۲ هزار میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای ا صلاح ساختار مالی اعمال می شود.


"خفنر" سرمایه فعلی را از ۱۱۵.۹ به ۲۵۰ میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته برای ا صلاح ساختار مالی صرف می شود.


سرمایه فعلی "وتوسکا" از ۸۳ به ۴۰۰ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای س رمایه گذاری در شرکت های سرمایه پذیر و بهبود کفایت سرمایه اعمال می شود.


"وآفری" سرمایه فعلی را از ۱.۲ به ۱.۵ هزار میلیارد تومان می رساند. ۲۰۰ میلیارد تومان از تامین مالی این شرکت بورسی از محل سود انباشته و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل اندوخته برای ا صلاح ساختار مالی صرف می شود.


در این میان، سرمایه فعلی "ساینا" از ۲۵ به ۵۵ میلیارد تومان می رسد. تامین مالی این شرکت فرابورسی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی برای ا جرای طرح توسعه ای، تامین سرمایه در گردش و اصلاح ساختار مالی اعمال می شود.


مجمع فوق العاده می تواند با انجام افزایش سرمایه از ۵۵ به ۸۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته موافقت و اختیار عملی شدن آن را به مدّت ۲ سال به هیات مدیره تفویض کند تا پس از اخذ مجوز سازمان نسبت به عملی کردن آن اقدام شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0